Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Bara glada miner på kvällens tävling!

Av SimmaCyklaSpring - 15 maj 2013 19:39

Ja nu förstår jag om ni blir förskräckta men ikväll körde vi tävling så det stod härliga till. Hela fyra stycken till och med. De som var med på detta var:


För omväxlings skull tog vi ingen bild nere vid simhallen utan det fick bli uppe i skogen på en lämplig stock. På den ser vi Sandra, Maria och Ann. Stående har vi Ingemar och Bachir. Just i detta ögonblick är samtliga lyckligt ovetande om vad som väntar.


Vi började med att jogga runt en bana på 1.100m så att alla skulle hitta runt när det väl blev "tävling" nåja så allvarligt är det inte. När det sedan var dags för det stora allvaret blev det tidtagning. Ja, jag tog inte tid hur lång tid det tog att springa ett varv, nejdå, jag startade inte klockan förrän förste löpare var i mål. Sedan blev det dags för start på andra varvet och då var det jaktstart som gällde utifrån tidsskillnaderna på första varvet. Vi körde fyra snabba varv med start på var nionde minut. Lite justeringar gjorde jag efter de olika varven så att det skulle bli så jämt som möjligt. Jag kan lova att alla tog i så det stod härliga till. Nej, nu är det dags för lite bilder. Håll till godo.


Nu är det bara några hundra meter kvar till mål på sista varvet. Sandra ligger i täten tätt följd av Ann, Bachir och Maria. Ingemar kan skymtas mellan träden.


Sådär, Maria kämpar på för att hålla Ingemar bakom sig och Ingemar ger allt för att komma ikapp.


Nu ser vi att Sandra kommit i mål tätt följd av Ingemar, Bachir, Ann och Maria. Riktigt jämt blev det och jäklar vad alla kämpade. Man kunde nästan tro att det var VM.


Sandra pustar ut och även Maria, fast hon föredrar att göra det liggande.


Ja det var ingen som kom i mål oberörd ikväll. Bachir föredrar också att vila liggande och har tagit sin tillflykt till stocken som vi tog gruppbilden på.


Tummen upp gör Bachir och det kan vi alla göra efter kvällens pass.


Det var allt för idag. Tack o hej!




 
 
Ingen bild

Jessica

15 maj 2013 20:38

Oj vilket pass! Bra kämpat! Längtar tills jag kan vara med igen men tyvärr dröjer det nog en bra stund till, höften är inte alls bra :-(

 
Ingen bild

Kalle

15 maj 2013 20:41

Aj aj aj Jessica! Du må tro att jag saknar dig, men nu gäller det bara att du tar det lugnt så du inte förvärrar skadan. Vi ses så småningom. Ha det nu så bra du trots allt kan.

 
Ingen bild

Pär

15 maj 2013 21:14

Det verkade vara riktigt tufft och roligt. Bra kämpat!

 
Ingen bild

peter

15 maj 2013 21:18

ojoj, det där såg riktigt riktigt jobbigt ut:) Härligt..
Vad har du gjort Jessica?

 
Ingen bild

Maria H

16 maj 2013 08:10

Tack för igår!
Tufft tufft men underbart att springa i skogen. Det känns att det var länge sedan jag sprang med er!

 
Ingen bild

Lisa

16 maj 2013 11:17

Vilka matchande tjejer i lila tröjor!!:) ser ut som ett riktigt roligt och jobbigt pass!!

 
Ingen bild

Lisa

16 maj 2013 11:17

Lika tröjor skulle det ju vara!!:)

 
Ingen bild

Maria H

16 maj 2013 11:46

Ja! Vi hade verkligen planerat det:)!

 
Ingen bild

Lisa

16 maj 2013 12:33

Haha jag misstänkte det!:)

 
Ingen bild

Jessica

17 maj 2013 19:45

Ja du Kalle, nu blir det att ta det lugnt ett tag! Kommer så fort jag kan springa ok igen :)
Tror det var en kombination av orsaker Peter, för lite styrketräning av mage o rygg o för snabb ökning av distans efter Vasaloppet gissar jag :( Är huvudet dumt får kroppen lida stämmer väl ganska bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards