Alla inlägg den 26 september 2012

Av SimmaCyklaSpring - 26 september 2012 19:41

När det var dags för ett snabbdistanspass gjorde vi det i form av ett litet testlopp med tidtagning. Kan vara skoj att se om man behåller formen eller om man rent av förbättrar den år efter år. 


  

Gänget som idag ville få svart på vitt hur dagsformen är var Johan, Lisa o Lisa och Maria. 


Efter sedvanlig fotografering var det dags för sedvanlig uppvärmning. Då träffade vi på en silvermedaljör från Terräng-DM som nyss gick av stapeln i Djupdalarna. Det var ingen mindre än Rebecka som var ute och sprang. Det visade sig att hon inte hade någon möjlighet att vara med oss idag på grund av ett möte som hon skulle på. Men hon passade trots det på att få till en liten löprunda på egen hand. Har hon fler medaljer i sikte måntro.


 

Efter att jag skickat iväg löparna for jag med cykeln bort till vändpunkten som idag var vid tre km. Måste försöka få stopp på dom så dom inte skulle fortsätta runt hela sjön. När jag sedan cyklade tillbaka kom jag helt plötsligt på att jag nog var tvungen att öka farten för att hinna till målet. Jag hade ju nämligen hand om tidtagningen. Det var då nätt och jämt att jag hann. Kom ifatt Johan endast några hundra meter före målet.


 

Glada gänget som spökar sig lite efter målgång. Ja det hördes verkligen på snacket att samtliga var nöjda med det dom presterat. Det skall dom vara också för jäklar vad dom kutar på. Riktigt skoj är det att få vara med dessa härliga löpare. Nog för att det fortfarande suger i löpartarmen, men jag får finna mig i situationen som den är och istället glädjer jag mig åt att jag får vara med och hjälpa dom som vill springa med det lilla jag nu kan bidra med.


Ja roligare än såhär blir det inte en onsdagskväll i september utmed Ljusterns strand. Men det är fint nog det.


Tjingeling så länge!



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards