Alla inlägg den 18 oktober 2018

Av SimmaCyklaSpring - 18 oktober 2018 17:40

Brukar ju börja med en startbild på mig själv ifall jag skulle åka vilse. Men nu är det så att jag skulle modernisera mig lite och jag har skaffat en ny kamera som det skall gå att ladda upp bilder utan att behöva vara ansluten till en dator. Skulle då premiärfota lite innan jag stack men det bar sig inte bättre än att kameran hakade upp sig på något vis så jag kan inte ens slå på den och se om det blev några bilder. Fick ta en bild med kameran i telefon på kameran istället. Får kontakta min tekniska support (Johan) så kanske det blir någon ordning på kameran (mig) också.


Kan man tänka sig. Nu är klockan åtta på kvällen och jag sitter och "fipplar" med min nya kamera och efter att ha laddat lite mer ström i den fick jag faktiskt fram en bild. Det kanske ordnar sig till slut. Gäller att inte tappa sugen, världen är redan full av tappade sugar.


For iväg i en hiskelig fart över Holmboberget och det stod inte på förrän jag var i Vikmansyttan där det var så här vackert idag.


Svängde av till vänster efter Vikmanshyttan in förbi en stenkross och iväg på den nedlagda järnvägen till Turbo.


For i solskenet vidare mot Norn. Nu skall jag snart svänga vänster vid Håsjön och komma liksom bakvägen in i centralorten Norn.


Nu är det nära fikadags, tänker ta en fika på skogstorpets uteservering.


Tyvärr fanns det inget kaffe att tillgå så det fick bli en slurk sportdryck på stående fot ur min medhavda flaska innan det bar av igen.


Men fint var det och innan jag var hemma igen hade jag avverkat sju mil. Det är fint att ha gått i pension, kan vara ute och cykla på detta vis.



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards