Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av SimmaCyklaSpring - 21 oktober 2012 06:00

Ja, eller årets utmaning kanske jag skulle ha skrivit. Skriver några rader redan nu så ni kan ladda inför kommande lördag. Då blir det som vi talat om några gånger lite utöver det vanliga. Vi samlas dock i vanlig ordning vid simhallen kl 08.50 så vi kan ge oss av 09.00 Det kommer att finnas tre valmöjligheter 20, 32 eller 38 km. Oavsett vilken distans vi väljer så blir det gemensam fika efter 20 km på Gustafs Café. Jag vill att ni redan nu gör en kommentar om ni har för avsikt att vara med och även vilken sträcka ni vill springa. Jag har förvarnat en av tjejerna på Gustafs Café och hon ville att jag skulle höra av mig när jag vet hur många vi blir.


20 km

Vi kommer att springa från simhallen, ner genom Nordalen, vänster vid Mårtensgård och förbi Solvarbo för att sedan passera Våbäck och Lisselhaga innan vi hamnar på fiket i Gustafs. Som ni förstår så är det inte närmaste vägen, vi kommer att landa vid Gustafs Café efter ca 20 km. Där fikar vi så alla bör ha en fikaslant med sig. De som eventuellt är nöjda med 20 km placerar förslagsvis en bil där på morgonen och åker bekvämt tillbaka med den.


32 km

De som tycker att ca 32 km är lagom utmaning springer närmaste vägen tillbaka till simhallen.


38 km

Finns det sedan några som vill ge sig på ca 38 km så kan jag redan nu tala om att det går via Magnilbo. Det innebär att det blir riktigt kuperat på senare halvan. Det skiljer som sagt bara sex km, men en riktig utmaning blir det med tanke på att det är rejält många höjdmetrar vi får ta på den biten.


Tveka inte nu, alla som springer en mil på en timme kan vara med. Det är den farten vi håller på våra lördagslöpningar. Den här turen är ju lite speciell så här går det nog ytterligare lite långsammare.


Tveka inte, utan lägg en kommentar nu vilken sträcka du vill springa. Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards