Direktlänk till inlägg 27 september 2022

Det rullar på

Av SimmaCyklaSpring - 27 september 2022 16:49

Igår blev det en snabbrunda på MTB runt Stora Skedvi och Gustafs. Har mest tagit det lugnt men det börjar kännas så bra så jag gasade på så gått jag kunde.


Efter halva sträckan började det regna men då var jag varm så det störde inte med lite regn. 38 km blev det på 1.28 vilket gav hela 26 km/h. Fint fint.


På eftermiddagen var jag ut till detta ställe.


Efter att jag registrerat mig i receptionen var det bara att ta "blå linjen" sa tjejen. Det gjorde jag och kom då till sjukgymnastiken. Efter nogrann kontroll av mina leder kunde det konstateras att jag skött rehabiliteringen bra. Ärlig som jag var så talade jag om att jag hade väl inte överdrivit träningen precis. Men jag har kommit igång rejält med cyklingen talade jag om. Det var ju bra varvid jag fick fem ytterligare övningar tillfört till mitt redan omfattande program. Fick en ny tid om en månad ungefär då det blir "slutbesikting" om jag fattade sjukgymnasten rätt. Får väl nöta på så gott jag kan fram till dess.


Idag blev det en lugnare runda till Vikmanshyttan och Pershyttan. Drog iväg redan halv nio för att klara mig undan det kommande regnet vilket jag klarade med en halvtimme tillgodo. 30 km prick blev det idag i lugnt tempo. 


Nu är cykeln tvättad igen och kedjan smord. Nu är den redo för en tur med Steven imorgon. Om detta får jag återkomma. För övrigt väntar jag med spänd förväntan på regeringsbildningen. Det blir en ny erfarenhet att se hur det skall gå. En regering som förmodligen kommer att bestå av två förlorande partier i valet. KD som minskade från en redan låg nivå med en partiledare dessutom som är dömd för förtal. Sedan har vi M som också är en av valets förlorare. Men till sitt regeringsunderlag har de nu fått liberaler och sverigedemokrater. Vilken röra. Men det är väl bara att hoppas att de som röstat på dessa fyra partier tycker att utfallet blivit bra och att de nu kommer att få det bättre. Själv är jag övertygad att det kommer att bli mycket sämre, men men, det beror ju på vilket samhälle man har som ideal.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards