Direktlänk till inlägg 27 augusti 2020

Gräddning och cykling

Av SimmaCyklaSpring - 27 augusti 2020 07:12

Visade häromdagen att jag gjorde en deg. Nu har den legat i kylen i två nätter så nu är det färdiggräddat. Här är den första. Den verkar bli bra.


När den första såg bra ut körde jag två i taget på de andra för att spara tid.


Nu har den första hunnit svalna så det går an att provsmaka.


En kopp kaffe i solskenet med en nygräddad macka med ost. Riktigt bra vill jag lova. Brödet är bakat på vetemjöl från Saltåkvarn samt fullkornsdinkel från Warbro kvarn. Ekologist och stenmalet. 


Grannens katt kom och gjorde mig sällskap.


Kör så det ryker. Börjar gräddningen på 260 grader och sänker till 230. Efter 40 minuter har jag då en innertemeratur på 98 grader. Då är de enligt min mening färdiga.


Ja, det blev ju sju fina bröd det här. Nu klarar vi oss ett tag igen. Nu är det bara att ut i trädgården och fixa lite. Finns alltid lite att göra. Tack och lov, skulle ju bli trist annars.


När Erik arbetat klart för dagen skulle vi ta en aktiv vilorunda. Då tyckte Erik att det var dags för mig att hjälpa till med dragjobbet. Så fick det bli. Vi far nu genom Västerby efter att ha varit i Hedemora.


Känns att vi är i slutet på augusti. Börjar bli lite kyligt när solen försvinner på kvällarna.


Med rätt farthållning och vindjacka på så gick det ändå riktigt bra. Men nu står det inte på förrän det blir långbent också.

 
 
Ingen bild

Lars Modigs

23 september 2020 22:00

Jiśses 50 knyck på denna körväg
Du får börja med DH

 
Ingen bild

Kalle S

7 oktober 2020 22:17

Ojdå Lars. Såg inte denna kommentar förrän idag. Ingen DH för mig. Men skoj att gasa ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards