Direktlänk till inlägg 25 augusti 2020

Full fart på cyklarna

Av SimmaCyklaSpring - 25 augusti 2020 19:29

Igår kom Ally på besök. Hon hade cykeln med sig och ville ut på banan. Så fick det bli. Här står vi vid starten av en 600 m lång bana. Nu blir det åka av.


Full fart på Ally och morfar i skogen.


Bitvis går det ganska sakta vilket blir bra balansträning för mig.


Efter tre varv var vi fikasugna. Det var tur att mormor var med så blev den saken avklarad. Sedan blev det full fart ett tag till. När vi kom hem satte jag igång en matbrödsdeg.


När degen var igångsatt hade Erik jobbat klart för dagen och vi drog ut på en cykelrunda. Han drog riktigt hårt och kollar här så jag är med.


Jodå jag var med men han höll igen lite så jag hann ta några bilder.


När vi kom hem efter några timmar var det bara att ta hand om degen. Degen är nu uppdelad i sju bitar och skall snart ner i jäskorgarna.


Efter ytterligare några timmar skall de välförpackade degarna in i kylen för närapå två dygns kalljäsning.


Tisdagmorgon och jag drar iväg till Gustafs på MTB för att göra Lisa och Inez sällskap på en tur.


Här kommer Lisa med Inez på släp. Inez somnade så fort vi lämnade gården i Gustafs. Nu passerar vi Dalälven i Torsång.


Innan vi var hemma igen hade vi även farit förbi Milsbo. Inez sov hela rundan men vaknade en halv minut efter att vi kommit hem.


Sedan blev det eftermiddag och Erik och jag tog vår sedvanliga tur. Denna gång fick vi sällskap av Patrik och nu sitter vi hos Handlarn i Husby och tar en kaffe i solskenet.


Efter att kört en vända till är vi åter i Husby men nu på väg hem.


Patrik och jag har det bra på rulle.


Full fart hemåt i solskenet. 64 km körde vi idag på två timmar drygt. Så nu börjar det bli full fart på våra rundor.


 
 
Ingen bild

Lisa

26 augusti 2020 13:06

Fina cykeldagar 😍

 
Ingen bild

Kalle S

26 augusti 2020 14:19

👍

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards