Alla inlägg den 19 juni 2016

Av SimmaCyklaSpring - 19 juni 2016 13:38

I går satt jag mest och kollade på datorn på alla bekanta som åkte Vätternnrundan. Själv for jag ju inte förra året då jag mest var sjuk. Därför anmälde jag mig inte till loppet i år heller. Men i går frågade Lisa och Johan om vi ska köra Vätternrundan nästa år. Ja efter lång övertalning ( ca tio sekunder ) gav jag med mig. Det är väl bäst vi börjar träna då, så nu står vi i startgroparna för årets första gemensamma racerrunda hemma hos Lisa och Johan.


Vi hann inte åka långt förrän det var dags för bara armar. Vi for förbi Säter och vidare mot Vikmanshyttan.


Törstiga som vi blev for vi till Turbo och Oppigårds nybyggda bryggeri. Det fanns dock ingen öl till försäljning så vi fick ta en slurk av vårt medhavda raketbränsle. Med det i kroppen passerade vi Hedemora och Bergbacken före Ivarshyttan. Där finns ett segment så jag rekomenderade fri fart i backen. Själv lyckades jag sätta nytt personligt med en hel sekund. Skall kapa mer framöver.


Efter Husby och Fäggeby kom vi så småningom till Stora Skedvi där julbordet redan var framdukat. Fulla åkrarna med härlig julmat och en vecka kvar till midsommar. När vi en stund senare klev av våra cyklar i Gustafs hade vi klarat åtta mil på tre timmar. Det kändes riktigt bra så nu är det väl bara att hoppas att hälsan är med så vi kan fortsätta träningen. Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards