Alla inlägg under december 2016

Av SimmaCyklaSpring - 7 december 2016 19:40

Ja idag på jobbet riktigt längta jag att få komma hem och hoppa på cykeln och dra ut i skogen i mörkret. Kan låta avskräckande för en del, det har jag full förståelse för. Men jäklar vad härligt det är. Verkligen ett bra sätt att rensa skallen efter en körig dag på jobbet.


Drog iväg upp på Ovangårdsberget och det stod inte på förrän det blev en tvärnit. Hade redan åkt igenom isen på ett tidigare ställe så jag hade kunnat stå på öronen så nu ville jag inte chansa. Efter att ha passerat Solvarbo tog jag Gustafs. Stanna till när jag såg Johan ute på gården i Gustafs och språka lite. Johan undra vilken väg jag skulle ta hem och när han hörde min plan blev han väl inte riktigt övertygad om att jag tänkte hålla den. Han uppmanade mig att åka närmaste vägen hem så jag inte riskera för mycket nu när jag nyss varit hängig. Bäst att göra som Johan sa så kanske det kan bli en vända i helgen också. Vi får se, hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 4 december 2016 15:31

Efter att cykeln fått stå i nästan fyra veckor vågade jag mig på en liten tur idag.


Härligt väder, nollgradigt och lite sol.


For upp till Lodstöparbo och tar nu en liten vilopaus innan jag tar stigen ner till Dalkarlsnäs.


Efter en lugn runda på 20 km är jag nu hemma igen. Bara det inte blir något bakslag på det här så är jag nöjd.

Av SimmaCyklaSpring - 3 december 2016 11:05

Det har väl inte undgått någon att jag har varit krasslig ett tag. Men faktum är att det så sakta går åt rätt håll. Har jobbat en vecka nu och börjar bli riktigt sugen för en tur på cykeln. Men nu skall jag inte börja för tidigt. Vill inte riskera att ligga sjuk vid jul och nyår då jag tagit lite extra ledigt och hopas vara igång igen på riktigt med träningen. När jag nu inte kan träna på cykeln kan jag ju träna på att göra massa, mandelmassa. Börjar med att skålla lite sötmandel och några bittermandlar.


Efter att jag skalat dem får de ligga och rinna av sig en liten stund.


Sedan i med lika mycket strösocker som mandlarna väger och köra några minuter.


Så enkelt är det att göra mandelmassa. Nu får den ligga i kylen och gotta till sig lite så är det bara att ta fram allteftersom julstöket fortskrider. Då en del är glutenalergiker är mandelmassa inte så dumt att baka kakor på.



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards