Alla inlägg den 8 februari 2015

Av SimmaCyklaSpring - 8 februari 2015 17:30

Någon gång skall jag väl kunna börja träna igen och då behövs det lite energikakor. Lämplig sysselsättning så länge jag är halvkrasslig. Sen finns det ju andra som också vill ha.


Alltid bra med en surdeg på gång. Är det sådan fart på den som det är nu vore det ju synd att inte sätta igång en deg eller två.


Skall man ändå lägga ner lite tid så skall det vara bra råvaror. Stenmalet Dinkelmjöl från Warbo Kvarn och Stenmalet Vetemjöl från Saltå Kvarn. Skall inte det bli bra så vet inte jag.


Sådär, nu är mjöl, salt och vatten blandat. Bara att låta jäsa.


Hinner växa rejält över natten. Nästan sex kilo som bara väntas på att tas om hand. Det är en av två degar denna helg.


Nu är degen uppdelad och det är dags för en andra jäsning.


Har man inte jäskorgar så det räcker går det bra ändå. Det är bara sin egen fantasi som sätter gränser.


Nu är ett par bröd gräddade och ett par till skall snart in i ugnen.


Några bröd färdiga. Visst är det fint med lite bröd i olika former, lägger in en bild till. 14 bröd blev det totalt.


Så här kan det se ut efter ett par dagar i bageriet. Men nu vill jag hellre träna än baka så nu hoppas jag att jag piggnar till snart. I värsta fall ser jag ingen annan utväg än att jag får öppna bageri med försäljning.

Av SimmaCyklaSpring - 8 februari 2015 11:53

Ja nu har det gått drygt en månad utan träning. Hade ju en vända med feber men det har jag klarat mig från nu några veckor. Hostan som jag dragits med en månad är helt klart lite bättre. I fredags hade jag riktigt ont i halsen och var ganska snorig så efter halva arbetsdagen fick jag nog. Tog ledigt på eftermiddagen och for hem. Nu känns det dock åter lite bättre i halsen och snorningen verkar också ge med sig. Kan man våga hoppas att det är på väg åt rätt håll, ja hoppas måste man ju. Men när det blir någon träning återstår att se. Om det här skall ses som laddning av immunförsvaret så har jag nog nu så jag slipper bli hängig i flera år får jag hoppas. Det enda jag orkar är att gå och "dega", om det kanske det kommer ett nytt inlägg vad det lider.

Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards