Direktlänk till inlägg 13 september 2014

På söndag gör vi något bra!

Av SimmaCyklaSpring - 13 september 2014 07:29

Ja på söndag har vi alla chansen att ge vårt lilla bidrag till ett bättre Sverige. Det är nämnligen valdag, försitt inte chansen att göra Sverige lite bättre. Det är vår rättighet och skyldighet att tala om vilket Sverige vi vill ha. Det är imorgon vi kan visa det genom att gå och rösta. Säg inte att ni inte bestämt er än, att ni inte vet vilket parti ni skall rösta på. Det finns inga ursäkter som är sämre än den. Det är allas vår skyldighet att veta vilket samhälle vi vill ha. Men vet nu någon inte det så gå då och rösta för något som är bättre än det vi har idag. Enkelt. Lägg er röst på Socialdemokraterna, nu har jag hjälpt alla tveksamma i sista stund men det bjuder jag på. Vill ni ha ett lite sämre Sverige? ja då kan man ju rösta på Moderaterna, vill man ha ett ännu sämre Sverige kan man ju rösta på vilket annat parti som helst. Men kom då inte och gnäll över hur det ser ut här i samhället. Nej, vi tränar ju för att bli bättre, då måste vi ju även rösta för något som bli bättre. Allt annat vore ju rent ut sagt korkat.


Vi syns, Kalle (S)


PS. Jag hörde för ett par dagar sedan när Reinfeldt och Löfven fick en fråga varför Sverigedemokraterna ökar. Läs svaren här.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article19525908.ab

DS.

 
 
Ingen bild

Lisa

13 september 2014 11:56

Ja imorgon ska jag rösta, och det hoppas jag att alla gör😊

 
Ingen bild

Erik

13 september 2014 13:56

Ye(s) we can. :)

 
Ingen bild

Maria G

13 september 2014 21:36

Bra! SJÄLVKLART SKA VI RÖSTA!
Det finns folk som riskerar livet för rätten att rösta, i det här landet finns det folk som "inte orkar" rösta.

Och självklart ska vi rösta på det parti som står närmast de grundläggande värderingarna vi har om hur ett samhälle ska se ut.
Inte för det parti som ger oss mest fickpengar till Mallisresan...

Kram från Linköping!

 
Ingen bild

Kalle S.

14 september 2014 15:23

Förståndiga ungdomar är ni, hoppas alla äldre som läser här på sidan är lika förståndiga. Nu håller vi tummarna för ett bättre (S)verige!

 
Ingen bild

(S)teven

14 september 2014 18:22

Hej Kalle!
Nu har jag varit och röstat, så nu får vi hoppas att det går bra.

 
Ingen bild

Kalle (S)

14 september 2014 18:32

Tjena (S)teven. Ja det får vi hoppas. Det blir en spännande kväll framför TV:n.

 
Ingen bild

Johan

14 september 2014 19:17

Nu har även jag och Lisa varit och rö(S)tat 😊

 
Ingen bild

Kalle (S)

14 september 2014 19:39

Vi(SS)te väl det, bra jobbat!

 
Ingen bild

Peter (S)nell

16 september 2014 15:46

Självklart skall man utnyttja sin rätt att rösta.

 
Ingen bild

Kalle (S)

16 september 2014 20:58

Ja du Peter, det är ju det viktigaste. Men sen är det ju synd att så många röstar så tokigt. Man kan ju fundera om en del tänker med det vi använder att sitta på när vi cyklar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards