Direktlänk till inlägg 20 september 2015

1000

Av SimmaCyklaSpring - 20 september 2015 14:01

Det var över nio månader sedan jag och Steven tog en runda tillsammans. Det är faktiskt så längesen som den 6 januari. Men nu var det dags igen för en lugn runda som Steven sa, fan trot.


Jag vet att vi for Långbergsvägen och sedan till höger borta i Bispbergshyttan. Sen vet jag inte mer än lite då och då var vi varit. Här är vi i alla fall vid en sjö och tar som ni förstår, för mig, en välbehävlig paus.


Jag tror faktiskt sjön heter Stora Dammsjön.


Sen bar det av och här var det utsikt vida omkring. Vad det är vi ser vet jag ej, förutom Steven då.


Tjusiga ställen var det mest hela tiden och lite lerigt emellanåt.


Nu är vi framme vid ett stort vattendrag och det måste väl vara Dalälven vad jag förstår.


Ja det var en rubrik som kanske får en och annan att fundera lite. Vad kan det vara som är 1000 idag tro. Jo det är faktiskt det tusende inlägget på bloggen, inte illa va. Nu är det bara att hoppas att det inte blir som förra gången jag cykla med Steven. Då blev jag sjuk och det höll i riktigt länge. Men så får det inte bli nu. Hej så länge. Vem vet. Det kanske blir 1000 inlägg till.

 
 
Ingen bild

Lisa

20 september 2015 15:39

Det va ett rejält pass ni fick till idag! Bra jobbat! 😊

 
Ingen bild

Steven

20 september 2015 17:35

Det blev väl en lugn tur Kalle. Hoppas att vi kan köra några fler turer framöver och hur gick det med krampen?

 
Ingen bild

Kalle S.

20 september 2015 17:38

Lisa: Ja det var tur att ni inte blev med så hårt som ni körde igår.

Steven: Nej du, eller föresten visst var det väl ganska lugnt men som jag är tränad så blev det hårt. Vad det gäller krampen så är det lugnt nu. Har precis kommit hem, du må tro att Lena lura ut mig i lingonskogen. Klart vi skall köra fler lugna långa turer.

 
Ingen bild

Maria G

20 september 2015 20:24

Härligt!
Bra jobbat med bloggen Kalle!
1000 inlägg!
Ser ut att vara ett bra pass ni fick till också!
Vi ses!

 
Ingen bild

Kalle S.

20 september 2015 20:37

Ja det är otroligt vad mycket det blivit av det vi satte igång för snart fem år sedan. Jag är mör nu av dagens pass må du tro. Vi ses snart.

 
Ingen bild

Maria G

23 september 2015 23:27

Ja verkligen, tiden går fort utan att man märker det.
Den där turboturen såg trevlig ut! kan tänka mig en sådan med er när vi ses!
Tjing!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards