Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Balansträning.

Av SimmaCyklaSpring - 30 juli 2013 10:49

Det sägs att det finns två slags cyklister, de som har kört omkull, och de som kommer att köra omkull. Jag hör definitivt till den första kategorin. Efter alla år på racercykel utan vurpor skaffade jag mig en MTB i höstas och sedan dess har jag vurpat fyra gånger. Samtliga vurpor på MTB:n. Senast igår. Det fodrar mycket mer balans på en MTB än när man kör racer och min balans är väl inte den bästa. Det är väl bara att träna upp den då. Upp med ett spännband mellan träden på tomten och träna. 


Om det hjälper mig att bli en bättre cyklist återstår att se, skoj är det iallafall.


Skepp o hoj, numer ofta på MTB.

 
 
Ingen bild

Peter Snell

30 juli 2013 12:23

Du är roligt du Kalle.
Det är aldrig fel med bra balans.

 
Ingen bild

Rebecka

30 juli 2013 17:29

:-)

 
Ingen bild

Jessica

31 juli 2013 15:19

Härligt Kalle!!!
Jag har också blivit med MTB nu :) eftersom höften ännu inte är bra får jag väl prova cykla jag också :)

 
Ingen bild

Johan

31 juli 2013 17:48

Riktigt skoj och svårt var det! Men definitivt bra och skadeförebyggande träning!

 
Ingen bild

Kalle

31 juli 2013 19:02

Aj aj Jessica, låter inte bra med höften. Men MTB är inte det sämsta alternativet, hoppas vi kan ta någon tur tillsammans under hösten.

 
Ingen bild

Jessica

31 juli 2013 19:42

Det skulle vara superkul att ta en tur till hösten Kalle! Höften blev ett riktigt elände men nu hoppas jag att den håller på att ge sig; kör just nu låååångsam upptrappning så jag hoppas kunna vara med någonting senare i höst.

 
Ingen bild

Patrik

31 juli 2013 22:58

Hej Kalle. Jag har samma erfarenhet som men jag lade för två år sedan ner all MTB körning. Min MTB använder jag numer bara till vintercyklingen som träning inför racersäsongen.

 
Ingen bild

Kalle

1 augusti 2013 09:27

Tjena Patrik. Det är precis det som Lena tycker att jag skall göra också. Men nu har jag ju kommit över en startplats till Cykelvasan så vi får se hur det blir efter den, om jag kommer i mål helskinnad. Annars lär jag nog ta mig en riktig funderare.

 
Ingen bild

Lars Modigs

1 augusti 2013 09:43

Hej Kalle!
Långtur i morgon
Hänger du med

 
Ingen bild

Kalle

1 augusti 2013 10:27

Tjena Lars. Är inte hemma, tyvärr, men gärna någon annan dag.

 
Ingen bild

Patrik

1 augusti 2013 12:57

Jag är på väg till Säter i helgen och tar med cykeln (racern). Jag hoppas några vill cykla från Jet, söndag kl 09.00

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards