Alla inlägg den 18 februari 2012

Av SimmaCyklaSpring - 18 februari 2012 12:13

  Uppställda för fotografering ser vi här Frida som idag har namsdag, Mattias, Ann, Maria, Malin och Michelle.


När vi enats om hur löpturen skulle se ut i grova drag drog dom iväg. För egen del har jag en förkylning som inte vill ge sig så jag tog bilen och for en sväng för att få en löparbild.


  Här är dom i Mårtensgård och trots motvinden så flyger Frida fram. När dom sedan kom fram till riksvägen tog dom sikte på simhallen så det blev en runda på 16-17 km tror jag.


Själv for jag hem för att dega och kolla på skidåkning på TV under eftermiddagen.


  Jajamen, kan man inte göra något annat så kan man ju alltid fixa lite gott matbröd.


Mer än såhär behöver man inte. En Poolish som jag gjorde igår, skall stå i rumsvärme i 24 timmar. Lite bubblande surdeg som jag tog ur igår som också fått stå framme över natten för att komma igång riktigt. Mjöl, vatten, honung o salt. Just nu har jag kört ihop alltihop till en deg som nu står på jäsning i två timmar. Efter uppdelning skall det åter jäsas men innan kvällen har man ett par goda matbröd.


  Ja nu har det gått några timmar och bröden har även legat i jäskorgarna 1,5 timme och skall snart in i ugnen.  


  Jaha, då har man två fina matbröd. Då är det bara att sätta gång med lite käk så man är klar till Melodifestivalen och TV-soffan.  

När vi ses härnäst? jo på onsdag i vanlig ordning. Ha det bra till dess. Tjingeling. 


  

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards