Direktlänk till inlägg 10 september 2022

Än är det inte försent

Av SimmaCyklaSpring - 10 september 2022 16:50

Har du av gammal vana röstat på L, KD eller M går det faktiskt fortfarande att rätta till det. Ja det går faktiskt att rätta till sitt misstag ända tills vallokalerna stänger om man nu i sista stund kommer på att man lagt sin röst på fel parti.

Det är faktiskt så att situationen nu är en helt annan än när vi gick till val för fyra år sedan. För nu har borgerligheten krokat arm med ett parti där all ondska och jävelskap samlats ihop under under beteckningen SD. 


Mina kära vänner, det är nu historien skrivs. Då är frågan. 

Vad vill du i framtiden kunna säga till dina barn och barnbarn?. 

 

”2022 var det år då borgerligheten tillsammans med nazisterna bildade regering, och jag gjorde absolut ingenting för att förhindra detta. Tyvärr gjorde jag fel som inte protesterade mot detta då. Nu är det dock försent”. 


Du kanske skulle må mycket bättre om du rakryggad kunde säga.

 

”2022 var året då borgerligheten tillsammans med ett nazistiskt parti försökte ljuga sig till regeringsmakten. Men det var jag med och såg till att så inte skedde”.

För mig är det senare alternativet att föredra. Jag kan stolt säga till alla mina nära och kära att jag gjort vad jag kan. Nu hoppas jag att ni som läser detta också gjort vad ni kan för en framtid i ett Sverige vi kan vara stolta över och känna gemenskap utan hat och rädsla. Ju fler som lägger sin röst på Socialdemokraterna, ju större är chansen att det blir som vi vill ha det.

 
 
Ingen bild

SW

10 september 2022 22:18

Hej Kalle!
Jag skall rösta i morgon och det blir på (S). Men jag har många funderingar på framtida regeringsbildning. Dom tre så kallade stödpartierna v, c och mp tror jag kommer att ställa till det. C och v verkar inte gå så bra ihop och sen har vi mp som jag inte kan med. Mp har haft för stor inverkan på S när dom ingick i regeringen förut.
Nej, jag tror att det kommer att bli svårt att få en stark regering med den blandningen.

 
Ingen bild

Kalle S.

11 september 2022 07:49

Hej SW. Bra att du röstar på S. Om tillräckligt många skulle göra det så vore det enkelt för Magdalena. Nu ser det inte ut att bli då. Oavsett vem som får chansen att bilda regering så blir det ingen lätt uppgift. Men det är ändå bättre med ett rödgrönt samarbete än ett blåbrunt. Tänk vilket samhälle vi skulle få med nazister och rasister i regeringen. Hemska tanke. Låt oss för allt i världen förskonas från det.

 
Ingen bild

SW

11 september 2022 08:19

Nu är valet gjort. Nu är det bara att hoppas att det räcker.🌹

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards