Direktlänk till inlägg 11 december 2018

Redo för vintercykling

Av SimmaCyklaSpring - 11 december 2018 08:48

Började i morse med att sätta igång en deg. Framåt kvällen har jag förhoppningsvis tre nygräddade sirapslimpor. Det hela gjort enligt recept i denna bok. Finns många bra recept i den.


Sedan var det läge att vinterutrusta min MTB. På med dubbdäcken för säkrare vinterkörning. Även om jag kör en del på trainer under vintern vill jag ut och lufta mig emellanåt.


För övrigt kan jag inte låta bli att tänka på,

Annie "den totala katastrofen" Lööf. Tre månader har gått sedan valet, och Centerpartiet med Annie Lööf i spetsen säger nej till precis allt. Hon ställer krav som ingen kan ställa upp på. Hon vägrar låta SD få inflytande, hon vägrar låta V få inflytande. Hon säger nej till M genom att rösta nej till att Ulf Kristersson skall bli statsminister. Hon har före det röstat bort Stefan Löfven som statsminister. Nu senast krävde hon att S och Stefan Löfven skall föra en politik som står längre till höger än vad som drevs när Alliansen satt i regering för fyra år sedan och de åtta föregående åren. Vad kan man annat säga än, "den som gapar över mycket mister ofta hela stycket". Ingen kan väl annat säga än att det är en intressant framtid vi går till mötes. Skulle det gå så illa att det hela slutar med ett extra val borde väl ändå det svenska folket inse att vi får faktiskt den regering vi förtjänar. Det är faktiskt hög tid att visa att man gör rätt för sin rö(S)trätt. Demokrati är faktiskt något fint som alla borde vara med och försvara. Då går det definitivt inte att rösta på ett nationalistiskt parti som SD. Den som inte än har begripit det borde omgående göra sin läxa som består av att läsa vad som hänt i Europa de 100 senaste åren. En solklar tankeställare borde alla även ha fått då nobelfesten i går gick av stapeln i Stadshuset i Stockholm. Nobelstiftelsen bjöd in över 1000 personer till denna fest. Det var "eliten" av forskarvärlden och en hel del andra betydelsefulla personer. Blandat annat Sveriges riksdagspartiers partiledare, samtliga sånär som på SD:s partiledare. Varför kan vän av ordning undra. Jo av den enkla anledningen att Nobelstiftelsens ledstjärna är att arbeta för mänsklighetens förbättring. Vilket alltså inte SD gör. Att någon lägger sin röst på SD är för mig alltså helt obegripligt. 

Det borde också stå klart för alla att rösta på något av (de före detta) allianspartierna är helt galet. För vem tror på allvar att det som är fel i samhället blir bättre av att man ger över en miljon människor som arbetar i företag med mindre än 50 anställda risken för att bli uppsagd helt enligt chefens godtycke. (Förändrade LAS-regler, alltså lagen om anställningsskydd).

Vem tror på allvar att problemen med bostadsbristen blir mindre med fri hyressättning vilket gör att en miljon människor kan komma att inte ha råd att bo i de lägenheter som de bor i i dag.

Vem tror på allvar att vi får det bättre om vi sänker skatten. Centern kräver att skatten skall sänkas och säger att Värnskatten skall bort. Vilka är det då som betalar Värnskatt? Jo de som har en högre inkomst än ca 55 000 kr/månad eller för att vara exakt, 662 300 kr/år.
Nej nu är det faktiskt hög tid att använda skallen till något mer än att sätta mössan på. Nu är det ju inte så att det måste bli ett extra val. Men hur det nu går så blir det ju ändå ett val om fyra år.

 
 
Ingen bild

Steven

11 december 2018 11:19

Bra skrivet Kallle. Det är bara att hålla med dig.

 
Ingen bild

Kalle S

11 december 2018 11:34

Tack Steven. Ja visst är det märkligt hur det blivit. Det verkar som många tycker att det är en mänsklig rättighet att gnälla över precis allt. I stället för att själv bidra till att göra det bättre.

 
Ingen bild

Emil

11 december 2018 19:18

Härligt Kalle. Bra du öser på lite!

 
Ingen bild

Kalle S

11 december 2018 19:31

Tack för det Emil. Ja vi måste ju alla göra så gott vi kan och inte bara stillatigande låta alla dysterkvistar höras.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards