Alla inlägg den 8 december 2018

Av SimmaCyklaSpring - 8 december 2018 16:20

Står inte på förrän julen är här så nu är det full fart i bagarverkstan, saffransbullar på g.


Smaskens med lite lyxiga bullar.


I dag har jag haft mitt barnbarn Ally som hjälpare med baket, alla tiders tyckte både hon och jag. Här är det Kurt Lundgrens citronbrysselkex som är på gång.


Så här fina blev de.


Då jag har en hel del kvar att göra var jag tvungen att sätta igång en ny laddning av inlagd saffran. 


Nu har vi kokosrosor i görningen. Den smeten skall sjudas i kastrull innan de skall upp på plåt och gräddas. Ally hjälper mig att blanda ingredienserna.


Nu är även de färdiga och då börjar jag bli sugen på ett cykelpass i New York.


Med datorn hjälp är jag i Central Park i ett nafs. Sist jag var där var 1979, snart 40 år sedan. Då vandrade jag runt där och hyrde även rullskridskor och for runt ett tag. Då tog det väl tio tolv timmar att ta sig dit, och kostade en hel del också. Nu var det som sagt bara att gå ner i källaren. Praktisk och billigt. Miljövänligt dessutom.


En del kan cykla på bakhjulet, det kan inte jag. Däremot kan jag cykla utan bakhjul. Så här ser det faktiskt ut på dagen moderna trainers.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards