Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Fin racerpremiär.

Av SimmaCyklaSpring - 19 april 2015 17:37

Idag ville Lena att vi skulle ta och nöta lite asfalt och så fick det bli. Dags för premiärtur för året på våra racercyklar.


Riktigt fint väder och lätt gick det förbi Bispbergshyttan och vidare mot Fäggeby.


Härligt härligt i solen.


Fina träningsrundor inpå knutarna. Men när vi kom fram till Fäggeby var det inte lika roligt längre. Då blev det motvind.


Vi hade stämt träff med Lisa och Johan i Torsång till kl 14.30 men vi hann inte dit så de kom och mötte oss i Milsbo.


När vi åkt ett par km till kom Göran som redan varit till Torsång och vänt och då fick vi bra draghjälp sista biten till fiket.


Visst ser vi ut att ha det bra.


Nu satt det bra med en fika i solskenet. Nästan lika fint som på mallis.


Nu står det inte på förrän det är dags igen. Lisa och Johan drar mot Falun. 


Men Göran slår följe med Lena och mej, vi tog vägen till Stora Tuna och är nu på väg mot Gustafs.



Här har vi passerat Långsjön och har inte alltför långt hem. När vi kom till Säter tackade vi för sällskapet och Göran hade då ca 15 km hem till sig. Ja en riktigt fin runda blev det.

Tack o hej för idag!

 
 
Ingen bild

Lisa

19 april 2015 18:35

Det var kul att vi möttes upp! Sol och god fika☀️

 
Ingen bild

Göran

19 april 2015 18:50

Får tacka så mycket för all draghjälp idag, blev motvind hem så nu är jag mer än nöjd.🚴🏿

 
Ingen bild

Kalle S.

19 april 2015 19:41

Lisa, i fortsättningen behöver vi inte åka så långt för att möta upp, det blir bra det.

Göran, du har all rätt att vara lite trött nu för du fick ju längsta rundan av oss alla.

 
Ingen bild

Peter.E

19 april 2015 19:59

Hej Kalle.
Kul och se att du är ute och rör på dig.
Tänkte fråga vad du har för storlek på din hjälm?
Tänkte ev komma förbi och prova den om det går för sig?

 
Ingen bild

Kalle S.

19 april 2015 20:18

Peter E. Storlek L. Bara att komma hit och prova, så får jag höra hur ni hade det på mallis också.

 
Ingen bild

Peter.E

19 april 2015 20:50

Okej.
Passar det i morgon?
Kan komma vid 18.30 om det går för sig.

 
Ingen bild

Kalle S.

19 april 2015 20:55

Peter.E Det blir bra det.

 
Ingen bild

Steven

19 april 2015 21:26

Härligt att se att du är på gång. Saknar dig på MTB rundorna,hoppas att du snart kan hänga med oss.

 
Ingen bild

Kalle S.

19 april 2015 21:32

Steven, det lär dröja ett bra tag. Lär fortsätta ta det lugnt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards