Alla inlägg den 3 april 2015

Av SimmaCyklaSpring - 3 april 2015 12:45

Morgonpigg som jag är så är jag uppe med tuppen. Det passar väl bra när det är påsk. Hann grädda två fruktbröd medan det var lugnt i stugan.


Erik nöjde sig inte med turen igår utan ville ta en tur även idag. Lena föredrog att stanna hemma. Här poserar vi som vanligt för fotografen före avfärd.


Erik på väg över Holmboberget.


Nu är vi snart i Vikmanshyttan i det härliga vädret. Ja det var en riktigt fin tur i solskenet. Tur att jag har lämpligt sällskap som kan få mig att hålla igen, med tanke på att jag varit krasslig så länge. 


Efter det gjorde jag påskens goda gärning för min del. Jag tog ett av bröden jag bakat och for ner till Willys. Där brukar Margarita från Bulgarien sitta och  det gjorde hon även nu. Jag gav henne ett bröd vilket hon tacksamt tog emot. Visst är det tragiskt hur vi har det i Europa, det är ju ändå 2015 och människor svälter och far illa i vår närhet. Jag hade skrivit ett litet brev till henne och översatt till bulgariska, hon läste det under tiden jag var kvar och det verka som hon förstod alltihop. 


Glad Påsk till er alla på livets gräddhylla, visst har vi det bra som kan sätta oss vid välfyllda bord nu till Påsk! 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards