Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av SimmaCyklaSpring - 14 augusti 2014 20:53

Vad är nu detta tänker förmodligen någon. Jo i skrivande stund är det 36 timmar till start och jag, optimist som jag är/vill vara (dumdristig kanske andra tycker) så bedömer jag det som 50-50 att jag kan åka, eller inte åka.


Urifrån det så kan jag ju inte ha en lortig cykel stående i garaget. Brukar tvätta den direkt efter varje träning, men så blev det inte i måndags när jag kom hem. Var så kulen för jag hade väl lite, bara lite såklart sviter i kroppen efter helgens halsonda. Skor får jag fortfarande inte på mig men mina stora stövlar gick bra. Huvudsaken att cykeln blev fin och det blev den. Hoppas att den är lortig igen på lördag.

Nu är det väl inte mycket mer jag kan göra än att hålla mig lugn och hoppas på det bästa. Vad det nu kan vara.


Hej och på återhörande!

Av SimmaCyklaSpring - 14 augusti 2014 00:47

När klockan blev 22.00 gjorde vi en okulärbesiktning där vi bedömde att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen igen. Där fick jag klart för mig att jag omedelbart skulle fara in till akuten på Gävle lasarett. Så fick det bli. En jobbarkompis skjutsade in mig och det stod inte på förrän de hade gjort en EKG på mig samt stuckit en nål i armen på mig. Sen skulle jag vänta i väntrummet vilket jag här gör för att träffa en läkare eller medicinsk ansvarig eller hur det nu var. Det stod inte på förrän det kom en och bad mig dricka något som visade sig vara Betapredd, tror jag hon sa att det var. Sen blev det att vänta en stund till. Fick sedan följa med henne för en kortare utfrågning, fick även klart för mig att hon tyckte det var oklokt av mig att jag inte for in redan igår när jag blev stucken. Jag förklara då för henne att det var ovanligt klokt av mig att jag åtminstonde for in idag. Ingen av de som känner mig hade blivit det minsta förvånad om jag väntat ytterligare en dag förklarade jag. 


Nu är klockan 01.00 och jag är åter frisläppt. Enda som syns av lasarettsbesöket är plåster i armen samt en remsa på handleden med mina personuppgifter på. Nu är det bara att hoppas att svullnaden går ner för imorgon, läs idag, hade jag tänkt börja uppladdningen inför lördagens äventyr. 


Nu får det bli godnatt för denna gång eller rent av godmorgon. Hursomhelst så skall jag sova nu. Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards