Alla inlägg den 3 maj 2018

Av SimmaCyklaSpring - 3 maj 2018 11:12

Efter att haft ont i höger knä i över en vecka vågade jag mig ut för att testa min nya MTB. En Scott Spark RC 900 Pro, fint ska det vara. Det är ju bara en klinga fram så frågan är hur stor den skall vara. Den som sitter på original är 32 kugg. Finns även 34 och 36. Frågan är bara vilken som passar mig bäst. Började med att fara upp Smedjebacksvägen för att testa hur fort man kan köra innan man trampar ur. Ner mot soptippsvägskälet höll jag 40 och en kadens på 95. Det kändes behagligt för det är ju inte så ofta jag kör fortare på MTB. När jag vände och körde ner för Bergbacken höll jag 45 och en kadens på 105, då vevar man ju på så det inte känns behagligt.


Nu har jag farit ner till "Säterkönsta" och skall snart fara upp igen för att se vilken växel jag tar mig upp på. Bak är det tolv kransar från 10 till 50. När jag kom upp hade jag inte kört på de två största, brantare backe än den råkar man ju sällan på så även om jag har lite större klinga fram borde jag ju kunna ta mig uppför de värsta backarna jag brukar råka på. Får nog avvakta tills jag hinner testa lite skogskörning men att byta till 36 kanske blir för tungt för mig. 34 kanske är något jag får testa härnäst. Tål att fundera på, får väl fråga de som vet. Finns ju många cykelkunniga i trakten som jag kan rådfråga. För övrigt så kändes cykeln kanon tack o lov. Skall bli skoj att gasa på den i sommar. Men nu ett tag får det bli mest racer med tanke på Vätternrundan. Om nu inte knät sätter käppar i hjulen vill säga.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards