Alla inlägg under januari 2017

Av SimmaCyklaSpring - 6 januari 2017 12:08

Jag visste väl att jag har många år kvar på cykeln.

Den här tuffingen är 105 år och cyklar 25 km på en timme.

Klicka på bilden så kommer en liten filmsnutt från när han satt världsrekord.


Av SimmaCyklaSpring - 5 januari 2017 14:36

Det blev precis så kallt som väderprognosen visade för ett par dagar sedan så det passade ju bra att jag gjorde en deg i förrgår. Den har nu jäst i kylskåp i två dygn och skall snart gräddas. 


Tre är gräddade och snart skall den fjärde in. Nu är degkorgarna riktigt fulla jämfört med i förrgår när de bara var halvfulla. Två dygn i kylen gör susen.


Luftigt och fint innanmäte och hård skorpa, precis som det skall vara. En vilodag till från cyklingen så kanske det kan bli en tur på lördag igen. Då verkar det ju bli mildväder. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 4 januari 2017 14:48

Jodå, i niosnåret kom plogen så jag gjorde mig klar för en tur. Hoppas bara att det är körbart så jag slipper vända på en gång. Jag gör ett försök.


Var lite slingrigt till Solvarbo men nu är jag i Naglarby och underlaget är bra.


For förbi Torsång och är nu i Dalvik där dessa hästar ser ut att ha det bra. De undrar nog var det är för en tok som är ute och cyklar i detta väder.


For sedan till Lövåsen och Arkhyttan och passerar nu Bispbergshyttan.


Det går så bra så jag passar på att förlänga över Lerviken och Dalkarlsnäs.


Alla tiders, 70 km blev det så nu får det bli hur kallt det vill i ett par dagar. Nu blir det ett par vilodagar med gott samvete. Har ju lite annat att göra i morgon. Vi hörs.

Av SimmaCyklaSpring - 4 januari 2017 07:46

Hade tänkt ut och cykla en sväng på förmiddagen för väderprognosen visar att det är för kallt för mig att cykla på eftermiddagen.


Trots att jag var ute och skottade sent igårkväll så var det bara att gå ut och fortsätta nu på morgonen.


Hoppas bara att plogbilarna är ute och kör så att vägarna blir farbara. Annars får jag väl ge mig iväg ut och skotta lite mer, det är ju träning det också.


Det är i alla fall fint med snö. Nu blir det frukost så får vi ser hur det blir med cykling idag.

Av SimmaCyklaSpring - 3 januari 2017 19:45

Långtur igår och vilodag idag. Passade på att sätta igång en deg med mjöl från Sveriges äldsta företag. Ett familjeföretag som funnits sedan 1500-talet, inte illa va? Ett kilo Dinkel, två kilo Vetemjöl, 75 g havssalt tillsammans med två liter vatten och sex hg surgrund. Det är allt som behövs.


En deg på gång, inget märkvärdigt alls. Den har nu vilat i tre timmar och jag har vänt på den två gånger. 


Nu har jag delat den i sex bitar och de får vila en stund innan de skall ner i de mjölade korgarna.


Sådär, här ligger mina sex "bäbisar" om några timmar åker de in i kylskåpet där de får ligga till torsdag då det är dags för gräddning. Eftersom det skall bli kallt på torsdag kan det ju passa bra att vara inne och grädda då. Förhoppningen nu är att det imorgon skall gå att ta en tur på cykeln igen.

Av SimmaCyklaSpring - 2 januari 2017 15:42

Igår tog jag en vilodag men idag gjorde jag mig klar för en lång och lugn tur.


For ner till Hedemora och passerar nu älven vid Wiks bro. Solen jobbar för att komma upp.


När jag kom till Olshyttan tog jag vänster och är nu snart i Vikhyttan. Nu är solen uppe och det är riktigt fint.


Efter att ha passerat Junkarbo är jag nu framme i Kloster och tar sikte på Husby.


I Husby är jag nu och det är så jag för en kort stund funderar vilken väg jag skall ta.


Jag tog vänster mot Fäggeby och lika bra var väl det. Det blev ju långt så det räcker till i alla fall.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards