Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Livet i finskogarna

Av SimmaCyklaSpring - 18 oktober 2015 14:26

I går gjorde jag för första gången en lingongrovadeg. Den har jäst över natten och jag var uppe tidigt som ni förstår.


Jag hann grädda båda innan jag skulle ut och träna med Lisa och Johan. Det här är en bamse på nästan två kilo.


Nu är klockan tio och vi står uppställda för avfärd. Idag kör jag på min gamla MTB så Johan får låna min nya och testa hur det är med heldämpat.


Efter att ha passerat Djupdalen där det idag var DM i terränglöpning visade jag på 900m-banan som jag lagt ett segment på. Här har vi Königshyttan i sikte.


Nu är siktet inställt på Bispbergshyttan. Kalasväder idag. Det kan man kalla livet i finskogarna.


Nu har vi "klättrat" 200 höjdmetrar och befinner oss på Bispbergs klack. Fotograf, Emil Lindgren.


Där var det korvgrillning och vi blev bjudna på korv med bröd. Här ser vi Johan och Lisa i samspråk med Lars, Selma och Emil med Ebbe på armen.


Här kommer Johan glad över att klarat ett besvärligt parti.


Här kommer Lisa lika glad är hon.


Då mötte vi Johan och Anders och det blev en liten pratstund till.


En alla tiders tur blev det där. Jag har ju varit lite rasslig i halsen men nu hoppas jag det är dags för lite cykling igen. Vi hörs! 

 
 
Ingen bild

Erik

18 oktober 2015 14:53

Fin runda det där! Själv ska jag åka iväg nu och spela badminton.

 
Ingen bild

Kalle S.

18 oktober 2015 14:58

Jajamen Erik. Du får komma hem någon helg och vara med och cykla igen.

 
Ingen bild

Lisa

18 oktober 2015 15:10

Det va skoj att cykla idag! Med lite mer träning så ska det nog bli bra!:)

 
Ingen bild

Kalle S.

18 oktober 2015 15:11

Nog gick det väl bra redan nu. Men det är klart att vi ska träna ännu mer.

 
Ingen bild

Lisa

18 oktober 2015 15:26

Jo då det gjorde det, men bättre ska det bli😊

 
Ingen bild

Johan

18 oktober 2015 19:22

Ja jag kan inte annat än säga att fan vad roligt det var att cykla på en heldämpad bike. Tack för lånet idag Kalle

 
Ingen bild

Kalle

18 oktober 2015 19:52

Ja nog är det skillnad när man står på i besvärliga spår. Det är bäst du skaffar en så du inte blir frånåkt av Lisa och mig.

 
Emil Lindgren

Emil Lindgren

19 oktober 2015 09:41

grym frukost idag Kalle. Tack från hela gänget :)

http://www.emillindgren.com

 
Ingen bild

Kalle

19 oktober 2015 10:22

Härligt Emil. Tack själv för korven på klacken igår, den satt fint.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards