Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av SimmaCyklaSpring - 12 oktober 2015 17:47

Att jag varit borta några dagar från bloggen beror delvis på att jag inte cyklat på en vecka, men också på att jag varit i Rom fyra dagar tillsammans med familjen. Här är Lena och jag utanför en krog i Trastevere där vi käkade middag första kvällen. Ristorante alle Fratte di Trastevere. Kan rekomenderas. 


På vägen tillbaka till Hotellet passerade vi Italiens tredje längsta flod, Tibern heter den och är hela 406 km lång.


En fika blev det på takterassen på Café Capitolino. Sådan läcker utsikt var det där.


Många fantastiska byggnader finns det i Rom, men lika många fantastiska matställen finns det också. Här är vi på IL Ristorante Colline Emiliane. Efter en pasta satt det fint med ett inbakat äpple med vaniljsås. En riktig höjdare kan jag lova.


Som jag sa. Många imponerande byggnader, detta är bara en i mängden.


En promenad efter floden Tibern i dagsljus efter att ha besökt Petersplatsen.


Tyvärr kan jag inte bjuda på någon badbild från Fontana di Trevi, som ni ser pågår för närvarande lite reparationsarbete. Men att det var en häftig fontän går inte att ta miste på.


Nu drar vi ut mot ännu en middag och ser här Colosseum framför oss. Den besökte vi på dagen och det var ett häftigt byggnadsverk. Ett av många.


En middag blev det på Ristorante Broccoletti. Ett litet matställe som bara rymmer 20 matgäster. Erik, Olle, Johan, Lena och Lisa ser vi här. Själv är jag bakom kameran men mig har ni sett förut. Ja det var allt från Rom för denna gång. Har inget emot att fara dit igen. Så har ni möjlighet att fara dit någon gång så kan jag varmt rekomendera er att gör det.

Nu hoppas jag att det blir ett inlägg om cykel snart. Ciao!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards