Alla inlägg den 17 november 2013

Av SimmaCyklaSpring - 17 november 2013 13:00

Vilken helg det varit. Igår fick jag sällskap med Märit och idag med Steven. Vi drog iväg redan kl 09.00 precis när det börja bli soligt och fint.


En dag som gjord för att cykla efter att först tagit en bild.


Efter att ha passerat Dalkarsnäs och Gessån så var vi så småningom efter lite rejäla motlutor vid ett ställe som heter Grönåsen. Där var ingen hemma men vi lånade i alla fall trappen för att vila en stund. Då det såg ut att ingen heller varit hemma på ett tag fann vi för gott att fortsätta vår färd.


Emmellanåt hade jag noll koll på var vi var men det var i alla fall vackra platser vi åkte förbi. Ibland hojtade jag åt Steven att det var så fint så jag ville han skulle ta det lugnt så jag kunde fota. Ibland sa jag så för att jag ville vila.


Här har jag lika gärna kunnat hamnat i dike, denna gång gick det dock bra.


Efter tre mil börja krafterna ta slut. Men det är väl sådana här turer man har nytta av nästa säsong. Bara att bita i.


Nu är det ett par mil hem och efter detta orka jag inte tänka på att ta några mer bilder. Vi passera efter ett tag Jälkarbyn och Vikmanshyttan. Blev sedan även Yttre Heden varefter vi runda Dalkarsnäs igen för att avsluta med ett varv runt Dalsbyn samt ett varv på crossbanan där nere. Med detta var vi nöjda för dagen och det blev hela 49 km. Det var inte illa på en söndag förmiddag.


Höll på att glömma kartan, men här är den ifall någon är intresserad. Är ingen det så är den ju här i alla fall.


Vi tar väl höjdprofilen på en gång då.


Tack o hej för denna gång!



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards