Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Idag välkomnade vi Bachir.

Av SimmaCyklaSpring - 3 april 2013 20:30

Idag fick vi den stora äran att hälsa ytterligare en löpare till vårat gäng. En kille som heter Bachir och kommer från Somalia och sedan två år bosatt i Säter. Hoppas du trivdes med oss och att vi får se dig fler gånger på våra träningar.


På knä ser vi Lisa, Sara och Jenny P. Stående ser vi Jessica, Peter, Emma och Bachir.


Kvällens pass bestod av fyra intervaller om vardera 1.500 m med start på var tionde minut. Men innan det var dags för hårdkörningen blev det lite lugn uppvärmning runt åttahundringen som börjar torka upp så vi snart kan lägga ett pass där också. 


Lisa och Jessica ångar på och är nu ute på tredje intervallen.


Sara, Emma och Peter är en jämn trio som trissar varandra.


Bachir ligger här steget för Jenny P. Jenny som var rejält trött redan här hade ju inget annat val än att fortsätta tillbaka till simhallen.


Även om det kan skönjas lite vår i luften så är det dock fortfarande mycket snö kvar.


Uppladdning inför sista intervallen.


Här bär det av, 1.500m tills vi får vila.


Ja det här är ett riktigt kämpapass, och det är ju sådana som behövs om det skall ge resultat. Nu är ju resultaten inte det viktiga men det är ju en trevlig bonus av att träna i glada vänners lag.


Tack o hej för ikväll. På återseende!

 
 
Ingen bild

Maria G

3 april 2013 21:31

Hälsningar från Linköping ! Härlig är våren som kommit till Säter också ser jag !! Ni kämpar på oxå - bra ! Här i Linkan finns massor av folk att träna med men ni är fortfarande mitt favoritgäng, längtar hem ganska ofta. .. även till Olga ! Vi ses om inte förr så till sommarn !

 
Ingen bild

Kalle

3 april 2013 21:45

Halloj Maria G. Ja det börjar faktiskt så smått kännas som om det är vår i luften. Ja, visst kämpar vi/dom på bra. Ett riktigt kämpagäng är det. Vi får väl se till att stämma träff med Olga nästa gång du kommer hem.

 
Ingen bild

peter

3 april 2013 22:03

Jag instämmer med Kalle, i kväll var det skön luft och det funkade utan mössa = vårtecken?
Och som alla kämpade, alla var ordentligt flåsiga vid "målgång"..
Fick dock ge mig för Emmas två sista..hmm:)

 
Ingen bild

Lisa

3 april 2013 22:11

Ja men helt klart ett vårtecken när man varken behöver mössa eller vantar:) riktigt bra pass ikväll! Jobbigt och roligt, så som det ska vara!!
Hoppas vi ses på lördag!
God natt!

 
Ingen bild

Johan

3 april 2013 22:28

Duktiga ni är! Skönt att se våren runt hörnet! Det är allt annat än vad jag kan säga om här uppe i Arjeplog! Jag har på sina ställen kört min egen träning med att gräva fram skotern när jag kört fast i snödjup på ca 120cm. Puh vad jobbigt!

 
Ingen bild

peter

3 april 2013 22:32

Johan, vad gör du i Arjeplog? Det är ju bara 7 mil från Sorsele, där jag kommer från:)

 
Ingen bild

Sara

3 april 2013 22:41

Säger bara aj aj aj. Mina ben värker. Tack för draghjälpen idag. Superpass som vanligt.

 
Ingen bild

peter

3 april 2013 22:49

Ja du Sara,, vad gör man då man hör stegen närmar sig:) Jättejobbigt men vansinnigt roligt!!

 
Ingen bild

Jessica

4 april 2013 09:57

Idag känns det av kan jag säga :) Riktigt jobbigt igår men kul! Maria, du får komma o träna med oss när du kommer hem!!

 
Ingen bild

Johan

4 april 2013 15:42

-Peter, jag är här på träningsläger och åker skoter. Där ser man! Då vet du hur mkt snö det kan vara?

 
Ingen bild

Rebecka

4 april 2013 21:00

Du tror inte det kan vara din systers fel att du har ont i benen?
Vi är då 2 här hemma som har lite problem att röra oss.:-P

 
Ingen bild

Sara

4 april 2013 21:51

Rebecka: tror nog syster är skyldig åxå, sägs ju att man ska träna bort träningsverken...funkade inge bra :) kan knappt gå idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards