Alla inlägg den 30 april 2011

Av SimmaCyklaSpring - 30 april 2011 14:38

Mina mattekunskaper är inte alltid som dom borde. Jag fick ju för mig att kvartsmaran är 14 km. Självklart är den 10,5 och inget annat. Jag lyckades väl lura fler med detta vilket inte var meningen. Johan som inte varit riktigt pigg tyckte att 14 kunde räcka idag. Lisa, Frida, Malin o Sandra hade dock bestämt sig för att springa halvmaran. Själv var jag så förkyld så jag tänkte väl knappt gå ut o titta på löparna. När Lisa o Johan sedan en halvtimme före start kom hem o visade sig med nummerlappar på fick det mig att tänka om.

  Johan som nu fått reda på att det är 10,5 km han skall springa kan gå ut ganska hårt. Här ser vi Johan ca en km efter start med nummer 158.

  Här ser vi tjejerna som springer halvmaran, Lisa, Malin, Sandra o Frida som får gå ut lite försiktigt då dom skall orka hela 21 km. Efter 4 km är dom pigga o glada i solskenet.

  Vid vätskekontrollen efter 5 km ser det ut som Frida fått en liten lucka.

  Det ser faktiskt ut som det är en liten lucka till Malin också. Nu for jag o Lena hem o tog en kopp kaffe. Vi hade ju koll på tiden och var precis på väg ner igen för att se Johan vara på väg mot mål när han ringer o undrar var vi är. Då hade han redan gått i mål. Vafasen tänker jag. Han kan väl inte springa 14 km på 45 min. Nej det kan han ju inte, men eftersom det var 10,5 km så var han i mål efter 45.48 Kanonbra jobbat Johan. Men dåligt av mig som inte har koll på sträckorna.

  Frida är fortfarnade pigg, 5 km kvar och blir här påhejad av sin mamma.

  Strax efter kommer Lisa o Sandra som får energipåfyllning av Erik.

  Malin har fortfarande bra klipp i steget. Men nu börjar den tuffa biten.

  Frida sträcker armarna i skyn, glad över att vara i mål. Tiden är 1.41.24 vilket är kanonbra.

  Nästa att komma i mål av "våra" tjejer är Sandra, hon gör det på 1.44.12 Superbra.

  Blä, säger Sandra.

  Sådär, då var även tjej nummer tre, Lisa i mål på 1.46.09 Kanon kanon. Lisas bästa halvmaratid.

  Malin kommer in som våran tjej nummer fyra på tiden 1.48.49 Fantastiskt, vilka tjejer, samtliga i mål inom sju minuter. Jag bockar o bugar.

  Såhär glad blev Malin över att komma i mål.

  Sen vet ni ju hur tjejer är, skall kramas o tisslas o tasslas. Samtliga jätteglada över dagens prestationer. Men nu får ni skärpa er o ställa upp för fotografen.

  Sådär ja. Malin, Sandra, Lisa o Frida. Vilket gäng. Ett stort grattis till era toppenprestationer. Hurra hurra hurra hurra.

  Aj aj aj, en tjej till. Längst till vänster ser vi en till Säterjänta, Sofia Myrsell som sprang på finfina 1.42.22 Hoppas även Sofia vill vara med oss o springa. Länken är redan skickad och härmed är du även officiellt inbjuden att vara med oss på onsdagar o lördagar att springa. Det är i och för sig alla andra också.

Så välkomna att vara med i gemenskapen och känna glädje över att träna tillsammans i glada vänners lag.

Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring.

Länken kommer här till resultatlistan.

http://www8.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_366101/cf_57129/Sätermaran%202011.TXT





 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards