Alla inlägg den 1 mars 2024

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt.

Har noterat att det är ganska många besök på bloggen trots att jag inte gjort några inlägg på snart ett halvår. 

Noterade även att det på dagen är tretton år sedan första inlägget, jisses vad tiden går.

Nu får det bli några rader igen. Efter en ihållande förkylning på ett par veckor kom jag sedan igång igen med cykelträningen. Hann med några vändor utomhus innan jag tyckte det blev för kallt att cykla ute.

Full fart i nisshytteskogarna.


Nu börjar det bli dags för innecykling. Jag brukar bli förkyld stup i ett vilket inte är så skoj.


Sådär, nu är cykeln uppställd för inomhusträning och så får det bli ett bra tag framöver. Det gick över förväntan och jag kunde träna i hela 18 veckor utan att bli sjuk, Nytt rekord. Men så händer ju det oundvikliga, förkyld igen. Men konstigt vore väl annars när man umgås med andra och framförallt barnbarn som är på både förskola och förskoleklass. Men nu är jag inne på tredje veckan så jag hoppas vara på cykeln snart igen.

Brukar ju skriva om lite politik ibland men orkar inte det just nu, man blir ju deprimerad bara av att tänka på hur det har blivit i politiken. En borgerlig regering som sitter och "styr" på nåder av SD för att få behålla makten. Det är ju så bedrövligt att man önskar att det inte vore sant. Trots denna regering ser det ändå ut som vi snart är fullvärdiga medlemmar i NATO. Om det är bra eller inte skall jag låta vara osagt, det är bara ett konstaterande.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards