Direktlänk till inlägg 27 september 2019

Rekordförsök

Av SimmaCyklaSpring - 27 september 2019 10:40

Nya dag ny tur. Efter alla år jag varit på Mallis har jag lärt mig hitta en hel del fina vägar. Det här är bara en av dem.


Nu har vi siktet inställt på Algaida för att sedan åka till berget vid Randa där jag bestämt mig för att i dag göra ett försök på ett nytt PB.


Vi hinner dock åka bara en mil innan Erik åker på en bakhjulspunktering. Spelar väl ingen roll, snart fixat. Om det nu inte varit så att det i sadelväskan låg en slang med 60 mm ventil, Eriks hjul kräver 80 mm ventil. Vi kan ju inte vända om och gå hem utan vi måste ju prova om det går att fixa. Jodå, med en halv mm tillgodo lyckas vi få i luft i bakhjulet så vi kunde fortsätta. Men jag fick klämma ihop däcket så mycket jag kunde samtidigt som vi tryckte pumpen mot ventilen.


En kaffe för att samla kraft inför mitt kommande rekordförsök. Segmentet heter "Randa full climb" är 4,75 km med en snittlutning på 5 %.


Erik som inte känner för något rekordförsök tar det lugnt bakom mig. Här kämpar jag på uppför med en hiskelig fart. Nåja, jag tar mig uppåt i alla fall. Mitt tidigare rekord är på 20.01 och det satte jag 2011. Nu är alltså hög tid att slå detta.


Utan att veta vad tiden blev sitter jag här nöjd och pustar ut. Tycker att det kändes bra och jag blir inte förvånad om det blir ett nytt PB. Vilken tid jag fick ser jag inte förrän jag kommer hem och laddar upp rundan. När det var gjort såg jag att jag fick 19.02, en förbättring som heter duga, hela 59 sekunder. Nu är det bara att hem och träna ett år till för att nästa år förbättra tiden ytterligare några sekunder.


Några mil senare sitter vi på terassen i Montuïri och tar en macka.


Vi fortsätter sedan under stekande sol mot sa Rápita.


Hela eftermiddagen var det över 30 grader, just för tillfället 33.


Jag är trött och får här ligga på Eriks "rulle".


Vi hade tänk ta en fika på Can Pep men den fanns inte kvar vilket gjorde att vi fikade 50 m längre bort.


Lika bra var det för det här stället var ännu bättre. Helt i klass med Elsa Anderssons konditori i Norberg.


Har ni vägarna förbi sa Rápita och ser denna skyllt, stanna, ni blir inte besvikna. Jag lovar. Efter fikat hade vi fyra mil hem så det var bara att trampa på. Hela 108 km blev dagens tur i värmen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards