Direktlänk till inlägg 27 september 2019

En jobbig dag

Av SimmaCyklaSpring - 27 september 2019 08:50

Klockan är före nio och här står min bergsraket och väntar på att få ge sig iväg.

Ett kort stopp på vår väg mot Orient. I dag blir det en liten, men jobbig bergstur. Bäst att ta det lugnt innan det blir alltför mycket uppför.

Så här fint är det i Bunyola där vi skall ta en kaffe innan klättringen börjar.


Ett sista stopp i Bunyola innan klättringen mot Orient börjar. 50 meter från fiket börjar en klättring på fem km med drygt 5% snittlutning. Riktigt brant på vissa ställen.

Jag gör mig ingen brådska med kaffet för jag vet att det snart kommer att bli riktigt drygt.


Nu är det bara att tugga på. Erik försvann som en avlöning. Jag och Lena tar det lugnare.

Nu är vi på 550 meters höjd och en vilostund behövs.

Efter ytterligare några km är vi framme i Orient. Jag har varit där flera gånger men för Lena var det premiär. Jobbigt var det men nu är hon glad att hon följde med. Det är jag också.

Lite god mat sitter fint efter en sådan ansträngning. Sedan blev det utför en bra bit ner till Alaro. Det stod inte på förrän vi var vid Arenal igen. Då hade vi cyklat nästan 80 km och då var det dags för annat.

Premiärdopp för min del. Inte bara på denna resa utan för alla tolv gånger jag varit på Mallorca så är det faktiskt första gången jag badar. Kunde Lena följa med till Orient vore det väl tusan om inte jag kunde följa Lena till vattnet. Dit har vi ju bara att gå rakt över gatan från där vi bor.


På kvällen var vi upp på takterassen på vårt hotell och här ser vi hur det ser ut bort mot Palma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards