Alla inlägg den 8 januari 2018

Av SimmaCyklaSpring - 8 januari 2018 21:14

Jag har nu testat att kört en timme i källaren på en trainer typ modernare variant än den jag haft tidigare och som i stort sett är oanvänd för att det är så himla trist att sitta och nöta utan att se något resultat. På de här nyare varianterna är man uppkopplad via en Applepuck och en app så att man kan köra banor eller intervallpas av olika slag. Blir det uppför styrs trainern så det går tyngre precis som när man är ute och kör. Kan även köra i lag med andra trots att vi sitter på helt olika ställen.  Jag satt ju hemma i Säter och Erik satt i Stockholm men ändå körde vi tillsammans ett par mil. Lägger in en bild hur det kan se ut. Lär väl bli fler gånger för det här var som sagt lite skojigare än vad det varit förut. Man är ju lättlurad som med hjälp av lite tekniska prylar kan tycka att det helt plötsligt är skoj att sitta i källaren och trampa. Det blev 31 km på en timme. Alltid en början. 


Här ligger jag precis före Erik i en liten uppförsbacke. Ja så här kan det alltså se ut när man cyklar i den virtuella världen.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards