Av SimmaCyklaSpring - 8 mars 2020 11:23

Förutom några fina träningspass var jag till Lisa och Johan i Gustafs och hjälpte till att förbättra sjöutsikten. Så här såg det ut när vi började röja.

Några timmar senare såg det ut på detta vis. En klar förbättring.

I dag laddade jag upp med vätska för ett riktigt långpass.

Nu är jag redo.

Drygt tre timmar senare har jag avverkat tio mil och med det drygt 32 mil denna vecka. Börjar kännas som att jag återhämtat mig från alla förkylningar jag dragits med under vintern.
För övrigt så noterar jag att en viss partiledare varit vid grek-turkiska gränsen och delat ut flygblad med texten att Sverige är fullt. Man kan ju med det konstatera att han aldrig varit i Norrlands inland.

Av SimmaCyklaSpring - 4 mars 2020 10:57

Cyklade i dag för fjärde dagen i rad. Med dagens pass har jag fått ihop en Vätternrunda på dessa fyra pass. Ojdå, bara 30,5 mil. Glömde att Vätternrundan i år är 31,5 mil.

Nu får det i alla fall räcka. Den milen får jag ta en annan gång. I morgon blir det vilodag.

Under tiden jag cyklade vräkte det ner ca 10 cm blötsnö så det var bara att gå ut och flytta lite snö. Det vräker ner så det lär bli mer skottande innan det är kväll. Förresten, vet ni varför det aldrig är någon snö på gatorna i Edinburgh? Jo alla skottar.

Av SimmaCyklaSpring - 3 mars 2020 12:53

Vaknade tidigt och efter en snabb frukost gick jag ner i källaren för att veva runt lite på ett lugnt pass på Zwift. Döm om min förvåning när jag startade och såg att jag satt på en MTB. Tänkte att det inte skulle spela någon roll. Men ganska snart märkte jag att det gick faktiskt tyngre och saktare än vad det brukar. Nu spelade ju inte det någon roll men när jag, efter 60 km på drygt två och en halv timme avslutade passet gick jag in i menyn och valde en racer istället. Får se vilken cykel som erbjuds på nästa pass.

Av SimmaCyklaSpring - 1 mars 2020 14:29

Då jag är en väldigt dålig skidåkare tänkte jag ta cykeln och köra en timme i samma fart som täten i Vasaloppet. Nu har starten precis gått och jag rullar på. Har satt upp en TV brdvid den jag har när jag cyklar på Zwift vilket gör att jag kan kolla Vasaloppet under tiden. Det gick så bra så hux flux var vi i Evertsberg. Men då ökade jag farten lite och trampade på ända till segraren gick i mål. Då hade jag kört hela 115 km så jag var väl i krokarna av Rättvik misstänker jag.

Av SimmaCyklaSpring - 27 februari 2020 16:27

Här ser vi Lena köra söndagens pass. Sedan blev hon hängig och ligget nu i feber. Själv körde jag i torsdags och har inte tränat sedan dess på grund av halsont igen.

Nu är ju tävlingssäsongen i full gång så det finns ju bra möjligheter att fördriva någon timme framför tv:n.

I dag tog jag och gjorde ren både min och Lenas racer så de är redo när vi är redo igen. För egen del kanske det kan bli ett lugnt pass redan i morgon eller på lördag. Lena får snällt vänta några dagar till.

Av SimmaCyklaSpring - 23 februari 2020 10:33

Började veckan med ett intervallpass som gick bra.

Lena som nu skaffat eget konto på Zwift tog också en tur.

På tisdagen fick vi sköta om lilla Ally då mamma Lisa och pappa Johan farit till BB i Falun. Ally tar en vilostund i fåtöljen. Drygt att gå i väntans tider.

Onsdagmorgon och Ally hjälper mig att göra våffelsmet. Skall bli belgiska våfflor. Det gillar Ally.

Sedan var det frukostdags och en koll på surdegen som vi satte igång i går.

Nu är det dags att dela degen i sju delar som skall placeras i varsin jäskorg för ytterligare ett dygn kalljäsning i kylskåpet.

Nämen, vad har hänt. Ally har blivit storasyster åt en liten tjej. Vad skoj. Redan efter ett dygn är hon hemma. Inga långa BB-vistelser nuförtiden.

Efter några träningspass till är det nu lördag och jag nöjer mig med att gosa med vårt nya barnbarn.

Lena som fått smak för zwiftande river av ett 90-minuterspass med Lisa och lillgumman som supporters. Ja det blev verkligen en toppenvecka, bra träning för både mig och Lena, och ett barnbarn på det. Bättre än så blir det inte.

Av SimmaCyklaSpring - 17 februari 2020 17:10

Ny vecka nya träningspass. Började redan kl åtta i morse ned ett intervallpass.

Klockan är tolv och Lenas cykel är på trainern. Hon skall köra ett gemensamt pass med 150 andra i 45 minuter.

Blev hårdkörning, men efter att ha vilat en stund på rygg var hon snart pigg igen.

Av SimmaCyklaSpring - 9 februari 2020 16:27

Då det återigen har varit lite halvförkylt har jag låtit träningen vara några dagar. Passar på att fylla på fikaförrådet lite istället.

Sedan fick jag se att anmälan till Billingeracet hade öppnat. Ja då är jag anmäld till det också. Lidingöloppet MTB och Billingeracet första respektive andra helgen i maj. Det blir något att se fram emot. Bara det blir någon ordning med träningen vill säga.

Sedan är det fullt upp med allt på TV. Här ser jag tjejernas tiokilometerslopp från Falun. Senare i kväll blir det att kolla på Inter - AC Milan där jag hoppas att Zlatan är pigg och är med från start.