Alla inlägg den 18 augusti 2022

Av SimmaCyklaSpring - 18 augusti 2022 14:15


Satte igång en surdeg igår som fått stå till dig i kylen över natten. Under tiden jag sov jäste den så fint. 

Bara att tippa upp degen och sätta igång. 


Mjöl av bästa kvalitet skall det vara när man ändå håller på. 


Det står inte på förrän det börjar lukta bageri i köket.


Läckra bröd blir det.



Ett sjuttiotal bröd senare och förmiddagen har gått.



Då satt det fint med hemlagad kålsoppa med frikadeller, samt nygräddat surdegsbröd såklart.



Sedan var det dags för ett pass på cykeln. Varför sittā inne när man kan vara ute. Nu drar jag.



En hel timme vevade jag runt idag. Det känns onekligen som jag med stormsteg är på väg tillbaka. Från att mest suttit still i två månader är jag nu igång med både cykling och bakning. Nu är det bara trädgårdsarbetet som fattas. Men mina gräsmattor sköter bästa grannen om så där känner jag ingen stress. 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards