Direktlänk till inlägg 2 december 2022

Cykling och struvbak

Av SimmaCyklaSpring - 2 december 2022 13:35

I måndags blev det en runda med Steven. Efter att ha rundat Vikmanshyttan tar vi en liten drickapaus mellan Lerviken och Dalkarlsnäs. 32 km blev det denna gång.


Häromdagen blev julbaket klart. Struvor stod på dagordningen. Men det är långt till jul så det är väl inte otroligt att det blir något mer. Inte för att jag behöver, men det är ju skoj att baka.Här doppar jag struvjärnet i smeten.


Sedan ner med järnet i den 180 grader varma kokosfettet. Ett par minuter så är det klart.


Sedan är det bara att pilla lite så att kakan lossnar, utan att bränna sig. Gnugga runt i lite strösocker så är det klart.


Efter en och en halv timme så hade jag 40 fina struvor. Blir fint till jul.


Idag skulle det bli en tur med Steven igen och när han kom hem till mig hade Bengt hakat på. Vi for iväg runt Ljustern och mot Nisshyttan. Vi passerade även Nyhyttan och Turbo innan vi for över holmboberget hemöver. Jag blev så slut så här tar vi en vilopaus. Jag orkade inte fotografera något idag men det fixade Steven. Här står jag och Bengt och pustar ut lite. Hela 42 km blev det idag. Det räckte bra för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards