Direktlänk till inlägg 14 oktober 2022

En hängig vecka

Av SimmaCyklaSpring - 14 oktober 2022 15:48

Nu har det gått en vecka igen utan cykling. Har varit småhängig, inte riktigt sjuk men inte heller riktigt pigg. Nu börjar det dock kännas lite bättre vilket fick till följd att jag igår friskade upp surdegen. I morse såg den ut på detta vis, bubblande och fin som den bara kan vara för att sätta igång en deg. 


Jag brukar väga surgrunden och fixa till 400 eller 800 gram beroende på hur stor deg jag vill göra. Igår bara körde jag på utan att väga. Det visade sig i morse att det var 1,1 kg vilket gjorde att det blev en deg på hela 6,5 kg. Det var faktiskt så att det blev lite besvärligt att blanda degen i min fina degbunke, men det gick bra när jag fick vara lite extra försiktig.


Jag gjorde tre små, som jag la i runda formar samt fem lite större som får vila i avlånga jäskorgar.  Dessa ligger nu i kylskåpet vilket de får göra till imorgon. Tanken när jag började var att göra småbröd, hur det blir med den saken visar sig imorgon.


På eftermiddagen var det dags att åka till Hedemora för den årliga besiktningen av bilen. Den fick godkänt så nu kan jag dundra på ett år till med den. 

För övrigt så har det idag presenterats ett förslag till en ny regering. Jag bävar inför de kommande fyra åren men får väl hoppas att de som röstat fram den blir nöjda."Byfånarnas regering" eller hur det var någon uttryckte sig och syftade på att, för att få bilda regering drar sig vissa inte för något verkar det som, T.ex att bilda regering med stöd av SD. Men i kommunerna där lokalpolitikerna verkligen ser vilka representanter SD lyckas leta på uti buskarna, där gör de övriga partierna vad som behövs för att inte ge SD något inflytande. Jag kan bara konsatatera att det är ett gäng förlorare som bildar regering. Både M och KD har tappat i väljarstöd jämfört med förra valet. Liberalerna som ens överväger att sätta sig i denna regering är de verkliga förlorarna. Liberaler regerar med stöd av SD, det är ju skrattretande. Hemska tanke. Vad månde komma. Jag lär få anledning att återkomma i frågan. Hej så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards