Alla inlägg den 22 mars 2020

Av SimmaCyklaSpring - 22 mars 2020 13:51

Ja, hur det kan gå. Från att vara hur pigg som helst hamnade jag helt plötsligt här i måndags morse.

Direkt jag kom in blev det tagning av EKG. Eftersom det visade att något var som det inte borde hamnade jag på ett rum. Under dagen togs tre hjärtprover som visade sig vara bra. Eftersom EKG visade något annat blev jag som sagt inlagd för ytterligare kontroll. Låg med EKG påkopplat hela dagen och natten.

Tisdag morgon gjorde de ultraljud på hjärtat för att se vad det kunde vara. Resultatet av det blev att de gjorde kranskärlsröntgen vilket vi ser spåren av här. Har här ett tryckförband över hålet där de först körde in en tråd av något slag för att därefter få in en tunn slang ända in i hjärtat. Hade en stor skärm på sidan om mig där jag fick se exakt vad som hände. Lite läskigt vill jag lova. Vad jag kunde se såg allt bra ut och det tyckte läkaren också vilket kändes skönt. Men då är frågan varför jag blev dålig. Innan jag blev utskriven fram mot kvällen tog de ytterligare ett prov som skulle skickas till Umeå för analys. Jag hade visst en förtjockning av hjärtmuskeln och det är väl vad det kan bero på som de ville få reda på.

Jag fick som sagt åka hem efter två dagars omvårdnad med uppmaningen att inte lyfta mer än ett kilo samt ta det lugnt i sju till tio dagar. Då passar det fint att sitta i solen och fika lite.

Tack och lov så uppmanade de mig att fortsätta med cyklingen men att ta det lugnt i början. Just nu känns det inte som något problem att avstå från träning. Men förhoppningsvis blir jag snart piggare och att då även lusten att cykla infinner sig. Ni som kan, cykla på men ta det försiktigt. Med hjärtliga hälsningar till er alla.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards