Direktlänk till inlägg 3 oktober 2020

Lugntur med "sprätt"

Av SimmaCyklaSpring - 3 oktober 2020 12:36

När jag for iväg tänkte jag mig en lugn runda uppåt Nisshyttan och Gruvsjön. Nu har jag precis kommit till Gruvsjön.


Gruvsjön passeras utan att jag svänger av mot Björnbo som jag brukar göra. Nej idag får det bli lite längre. Siktar på Kybacken och Harhyttan.


När jag kommer till Kybacksvägen efter drygt två mil kan jag inte hålla mig. Jag sprätter till lite trots att det lutar emot vilket jag inte gillar. Men jag kör på så gått jag kan och det visar sig att det blev ett nytt PB med nästan en hel minut vilket gör att jag tog mig in på tioitoplistan. Riktigt skoj, men det enda det betyder är väl att de andra som åkt där inte har tagit i så mycket.


Jag rullar vidare i lugnt tempo och njuter av det fina höstvädret.


När jag kommer till Harhyttan kan jag inte låta bli att stanna. Här har jag stannat några gånger när jag cyklat med Steven. Då har jag varit så slut så jag har begärt "nödstopp" för att lätta på trycket och en stund återhämtning.


Idag var jag inte lika trött men en vilostund var ändå skönt att ta. En liten slurk med vatten tog jag innan jag rullade vidare hemåt. Hela 51 km blev det, och ett nytt PB på det. Då får jag vara glad och nöjd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards