Direktlänk till inlägg 23 augusti 2020

En helt vanlig vecka

Av SimmaCyklaSpring - 23 augusti 2020 20:53

Började veckan med att sätta igång tre degar. Basen är som vanligt vetemjöl men jag har spetsat dem med lite olika sorter. Skoj att testa lite.


Innan de skall in i kylen för två dygns jäsning hann jag göra lite Upplandsbröd, en av mina favoritkakor med rostade hasselnötter i, smaskens smaskens.


Tisdagen kom och med den en cykeltur med Erik. 


Då var det onsdag och dags för gräddning. Några med ägg och sesamfrön på och några utan. Drygt 60 stycken blev det då degarna inte var så stora. Goda blev de allihop trots att det är lite olika mjölsorter. Bara att använda fantasin och våga testa.


Onsdag kväll och Erik har jobbat klart för dagen så då blir det en cykeltur igen. Denna gång till Torsång för ovanlighetens skull.


Torsdag förmiddag och Lisa skulle ut och testa sin nya cykel samt ta med lilla Inez på en tur. Jag hängde med och här är vi efter Dalälven på väg mot Torsång. Vi passerade även Stora Tuna och Romme innan vi var hemma i Gustafs igen.


Blev en fin tur med Inez i vagnen. Hon sov nästan hela vägen men nu är hon vaken igen och säger hejdå till morfar innan jag fortsätter hem till Säter.


När Erik skulle ta en kvällstur kunde jag inte låta bli att hänga på. Det blev som det brukar bli, Husby och Hedemora.


Innan vi var hemma började det att skymma och då ser man att mina baklysen gör nytta. Den övre är till och med en radarvarnare som gör att jag blir uppmärksam när något bakomvarande fordon närmar sig.


Lördag och som vanligt skall Erik o jag ut på en tur på racer. Lena har gjort sig klar för en tur på sin MTB.


Efter 42 km var vi i Stjärnsund vid kiosken mitt i byn och där fick det bli kanelbulle och kaffe.


Strålande fint väder hela vägen hem.


Idag skulle vi ta en lugn runda. Det regnade på eftermiddagen men när klockan var fem drog vi iväg. Efter en timme kom regnet så vi stannade och drog på oss våra vindjackor.


Trots regnet så har jag det bra på Eriks rulle. När vi sedan kom till Fäggeby hade det precis slutat regna när Erik fick bakhjulspunka. Bara att byta slang. När vi sedan satt tillbaka hjulet började det regna igen så även sista halvtimmen blev i regn. Men vi har trots allt klarat oss bra från regn i sommar och detta var första punkan. Ja så kan en helt vanlig vecka se ut när man är pensionär. Föresten, hela 51 mil blev det på cykel denna vecka. Nu är det bara att ladda för en ny fin vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards