Direktlänk till inlägg 21 juli 2020

Semestertider

Av SimmaCyklaSpring - 21 juli 2020 13:52

Blir lite glesare mellan gångerna på bloggen nu i semestertider. Men vi cyklar på Erik och jag och som vanligt är det han som får stå för dragjobbet. Nu passerar vi strax Dalälven i Stora Skedvi på en kortrunda.


Sådär, nu är vi på bron över älven och jag lägger mig strax bakom igen.


Denna dag tog Erik vilodag och jag skall strax ge mig av på en egen liten runda med risk för ruskväder. Lena som anar hur jag brukar köra uppmanar mig att ta det lugnt. Ja själklart, lovar jag innan jag drar.


Men med regnet strilande över mig och vinden i ryggen kunde jag inte hålla igen. For från Vikmanshyttan till Hedemora på 8.02 vilket var en rejäl putsning av mitt tidigare rekord. Det gör att jag hamnade på 8:e plats av 181 på segmentet Jälkarbyn-Hedemora. 5,5 km med en snittfart på 41,1 km i snitthastighet. Efter denna urladdning var det bara att gasa på i regnvädret för att inte bli kall. Är nu i Västerby. Tog sedan sikte på Fäggeby o Arkhyttan innan jag kom hem efter 64 km på 2,04. Första gången jag kört själv med ett snitt över 30.


Återigen en halvkulen runda. Men vädret får inte stoppa oss, gäller att ha rätt kläder, och det har vi. Nu en runda som tar oss till Husby via Stora Skedvi. Det har blivit ett antal sådana nu i sommar. Det är lagoma sexmilarundor.


Men nu skiner solen och vi drar iväg på en långrunda. Vi närmar oss nu Söderbärke på vår väg till Norberg för en fika. För en gångs skull vill Erik ha draghjälp. Bäst han får det om han skall bjuda på fika igen.


Väl framme i Norberg bjöd Erik på både läsk, kaffe och Gammaldags Napoleonbakelse. Innan vi var hemma hade vi avverkat hela 124 km.


Som vanligt måste man ju ha något gott matbröd så här har jag precis hällt upp en liten deg som kalljäst i två dygn i kylskåpet.


Såhär fick det bli denna gång.


I söndags blev det en runda, Fäggeby Hedemora där vi återigen fick ihop 63 km. Det är lagomt med tvåtimmarsturer. Man skall ju hinna annat också. Något jag gilla att ha på filmjölken är,


 ja så här fin om handen blev jag när jag hanterade dagens skörd av,


Blåbär. Efter ett besök på Åsen är årets förbrukning räddad.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards