Alla inlägg den 28 mars 2020

Av SimmaCyklaSpring - 28 mars 2020 10:02

En lugn vecka är snart till ända. Största delen har bestått i lek med Ally. Här är vi i skojartagen Ally o jag.


Här gör Ally premiär på Säters MTB-bana under överinseende av mormor. Riktigt skoj tyckte Ally att det var så där kommer det att bli fler besök framöver.


Nu är vi i lekparken och då är det bara att klättra och stå i.


För att det skall vara fulländat behövs det lite fika.


Vore väl konstigt om det gick en hel vecka utan bakning. Lite Stompa blev gjort en dag.


Äntligen dags för att ta sig upp på cykeln igen. Denna gång ute till och med och i sällskap med Lisa.


En lugn tur som sig bör då jag nyss varit sängliggande och Lisa nyss fött barn. Då passade det bra att vi slog följe.


Lisa gasar på i det fina vädret, om än lite kyligt. Jag var väl för dåligt klädd, framför allt kring halsen. När jag vaknade i morse var jag lite rasslig, men ett par dagars vila till så skall jag väl göra ett försök igen. Då får det nog bli i källaren på trainern.


För övrigt kan jag inte låta bli att tänka på…

Ann Wibble, finansminister i den borgerliga regeringen i början på 90-talet som sa. ”Alla löntagare borde ha en årslön sparad på banken”. Jo jag tackar jag, det var inte, och är fortfarande inte så lätt för en lågavlönad hårt arbetande att spara ihop en årslön att ha på banken ifall det kniper. För kniper, det är precis vad det gör just nu. Vad man kan hoppas på, det är att alla företagare som nu skriker högljutt över att staten skall skjuta till pengar till företagen för att deras företag inte skall gå i konkurs, de som annars alltid värnar fri företagsamhet och att staten inte skall lägga sig i. Tänk om dessa företagare tagit till sig av Ann Wibbles råd och omvandlat det till sitt eget, alltså att själva se till att ha en årsomsättning i kassan. Då kanske de i dag inte behövt skrika ut sitt rop på hjälp. Nej så omtänksamma har de inte varit. Hur visar de då viljan att rädda sitt eget företag? dåligt vill jag påstå. Kan man annat tycka när de tar ut löner och bonusar i mångmiljonklassen och dessutom är med och föreslår stora utdelningar till aktieägarna, alltså ägarna. Vore det inte rimligt att ägarna tog lite större ansvar för sina företag. Men som en känd ”hamburgerstekare” som själv tar ut miljoner i lön sa. ”Det finns ingen i den här branschen som spar för sämre tider”. Det kanske är dags att tänka i de banorna när denna kris är över, för över det kommer den att vara en vacker dag, även om det, som det nu ser ut, är ett bra tag dit.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards