Direktlänk till inlägg 1 december 2019

Nu blir det bättre

Av SimmaCyklaSpring - 1 december 2019 08:49

Ja nu blir det med lätthet bättre, för november har inte varit någon bra månad precis. Inte vad det gäller träning alltså, har mest varit sjuk. Men i onsdags var det dags för anmälan till Vätternrundan och det dröjde inte länge förrän jag fick en bekräftelse på att jag fick den starttid jag önskade.

Eftersom vi sedan länge hade ett besök inbokat  på Hamburger Börs för att se Ola Salo lät jag inte feber och förkylning stoppa mig från detta besök. Det var tur, för det var riktigt bra kan jag lova.

När vi promenerade hem via Nybroviken såg vi en flock vita älgar. För att ingen ska tro att jag tittat för djupt i glaset tog jag en bild.

Lite snö kom det i Stockholm vilket gjorde att de flesta cyklar av detta slag stod oanvända. Lika bra var väl det.

När vi sedan for hem var det så här fint. Solen sken vilket vi inte har sett mycket av under hela november. Nu är det bara att hoppas att december blir en bättre månad ur träningssynpunkt sett. Nu får jag vila några dagar till för än är jag inte pigg. Men det går åt rätt håll, om än sakta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards