Alla inlägg den 18 oktober 2019

Av SimmaCyklaSpring - 18 oktober 2019 17:53

Strax före nio är jag klar för avfärd. Vädret är väl inte att lita på vilket gjorde att jag inte försökte få med mig någon på dagens runda. Det regnar i alla fall inte så jag ger mig iväg.


Hinner inte till Lerviken innan det börjar regna, har tack o lov en vindjacka i ryggsäcken så det är bara att stanna och ta på den.


Funderar vart jag skall åka när jag passerar Gruvsjön. Skall jag ta in här och åka över Björnbo och Aspnäs. Nej jag kanske skall fortsätta och ta in över Kybacken. Jag fortsätter. Det går dock jäkligt sakta i det blöta gruset, tungtrampat.


Elsa Anderssons konditori i Norberg lockade i ruskvädret och efter 56 km på nästan tre timmar var jag där, och ganska blöt.


Men med en medhavd extra undertröja i ryggsäcken kändes det bättre. En kaffe med bakelse gjorde att det kändes riktigt bra. Hade tänkt åka över skogen hem igen men jag bestämde mig för att ta stora vägen via Hedemora. 


Hem blev det 46 km vilket gjorde dagens tur till hela 102 km vilket tog nära nog fem timmar, 4.58 för att vara lite mer exakt. På vägen hem fick jag till och med lite sol på mig vilket gjorde det hela lite lättare.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards