Alla inlägg under september 2019

Av SimmaCyklaSpring - 27 september 2019 07:19

Åter en fin dag i sadeln. Lena och Erik på en av alla fina vägar på Mallorca.

Efter 57 km då vi passerat både Porreres och Felanitx är vi nu vid hamnen I Porto Petro när vi fått oss en matbit.

Vi trampar vidare och efter några mil till,

blir det en paus i skuggan under ett tak på Can Busso. Det går åt mycke dricka, varma dagar som denna.

Trots att vi åkte där vi åkte och tyckte att det var förhållandevis platt blev det ändå 837 höjdmetrar på dagens 116 km.

Av SimmaCyklaSpring - 27 september 2019 06:59

Nu när det börjar bli lite ruggigare väder passade vi på att dra till värmen. Här sitter Lena och väntar på tåget på Säters station.

Riktigt kyligt var det på eftermiddagen när vi for.

Sådär, nu är vi inne i värmen på tåget och även fått oss en kopp kaffe. Nu är vi på gång.

Tisdag eftermiddag och vi har hämtat ut våra cyklar och är nu ute på en liten tur. Här ser vi att även Erik har anslutit.

Riktigt varmt och riktigt fint är det när vi är på väg till Llucmajor för en eftermiddagsfika.

En stor bit mandelkaka med grädde och glass. Ja vi tog bara en som räckte åt oss alla tre. Någon måtta på kalaset får det väl vara. När vi sedan efter 42 km kom tillbaka till Arenal var Lena nöjd för dagen. Erik och jag tog en liten snoa till som blev 30 km.

Av SimmaCyklaSpring - 8 september 2019 13:29

Nu är jag redo för en MTB-tur med Johan. Vi startar från varsitt håll och möts på skogen någonstans.

Efter järnvägen i Solvarbo möttes vi och jag vände om för vi skulle ner på en stig som jag åkte för inte så länge sedan med Steven.

Vi snurrade runt en hel del och det blev ca en och en halv timme. Cyklarna blev riktigt lortiga men det åtgärdade Johan direkt vi kom hem.

Blev bra det där. Sen var det bara att in och duscha och få lite mat. Alla tiders bra man har det.

Av SimmaCyklaSpring - 6 september 2019 14:57

I går for jag själv till Avesta tur och retur. Tydligen blev Lena inspirerad för på kvällen föreslog hon att vi kunde cykla till Norberg i dag. Bäst att passa på så redan halv nio i morse bär det iväg.

Lite kyligt är det men vi har bra kläder och solen strålar så vi har inget att klaga på när vi närmar oss Hedemora.

En fika helt i kungahusets smak. Lena sätter i sig en Drottningbakelse och jag kostar på mig en Prinsessbakelse. Gott som bara den i solskenet vid Elsa Anderssons konditori.

Duger ju inte att sitta och fika för länge när vi har 46 km kvar att åka. Bara att dra.

Nu svänger vi av Norbergsvägen mot Hedemora och då har vi två mil kvar. Det rullade på bra och tog nära på lika tid dit som hem. Dit 2.03 och hem 2.01 Jämn fart som heter duga.

Av SimmaCyklaSpring - 5 september 2019 13:37

Jajamen, här står jag i startläge för en hård fikarunda.

Full fart blev det till Wienerkonditoriet i Avesta. Toppenfik med mycket gott att välja på.

En toscabit och en kaffe fick det bli. Satt fint efter fyra mil på 1.25

Riktigt skönt med en återhämtningsstund i solskenet.

Sen var det bara att ta cykeln och trampa hemöver igen. Nu närmar jag mig Hedemora.

Av SimmaCyklaSpring - 3 september 2019 10:28

Vaknade som vanligt ganska tidigt men gjorde mig ingen brådska. Men här står jag nu redo att köra ett morgonpass.

Efter att ha gjort en sväng i Djupdalen är jag nu på väg runt Ljustern.

En fin morgon att vara ute och cykla. Efter drygt en timme var jag hemma igen och det räcker mer än väl för jag tog i rejält emellanåt.

Av SimmaCyklaSpring - 2 september 2019 14:05

Klockan är bara tio när Lena och jag drar iväg på våra cyklar. Här är vi på väg mot Vikmanshyttan.

Sicket härligt väder.

Nu har vi passerat Hedemora och Bergbacken. Här går det lätt.

Nu har vi kommit till Handlarn i Husby.

En kaffe och en liten gobit satt fint.

Det var allt för i dag. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 1 september 2019 18:22

Hade helst tagit ett pass ute med Lena men vädret föll inte henne i smaken så då gick jag ner i vår källare. Ja, det är väl bara att trampa igång då.

Så här ser det ut. TVn på liksom fläkten för varmt blir det.

En timme senare och jag är helt färdig. Kändes dock skapligt i ryggen så nu hoppas jag på uteväder även om det enligt prognosen inte ser alltför lovande ut under veckan.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards