Alla inlägg den 3 augusti 2019

Av SimmaCyklaSpring - 3 augusti 2019 13:59

Nu är jag redo för sista långrundan före Cykelvasan. Friskare i luften och inte lika varmt, det gillar jag. Augusti och september är toppen för långrundor.


Hade väl inga bestämda mål mer än att jag tänkte mig en runda på ca fyra timmar och en snittpuls kring 140. För min del är det ett medeldrygt pass. Nu är jag på Turistvägen vid Vikmanshyttesjön.


Soligt och fint och härligt i luften. Inte för varmt. Armvärmarna sitter inte i vägen. Vätskeryggsäcken är på för jag har bara plats för en flaska på cykeln och det blir för lite på dagens runda.


Efter 27 km och drygt en timme har gått kommer jag till Norn. Lugnt på morgonkvisten men jag misstänker att det är lugnt där för jämnan.


Blev inga bilder förrän jag kom till gruvhålet i Silvberg. Inga badande där i dag vad jag kunde se. Jag hade hunnit passera både Kybacken och Jutbo. Efter Silvberg for jag till Nisshyttan via Björnbo. Vad det gäller min målsättning med dagens tur så blev det för en gång skull nästan precis som jag tänkt mig. Fela någon minut på fyra timmar, snittpuls 140. Sträckan blev faktiskt hela 91 km.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards