Alla inlägg under juli 2019

Av SimmaCyklaSpring - 18 juli 2019 13:06

I dag blir det en fin runda i solskenet. Tanken är en och en halv timme i zon två, vilket är lugnt och behagligt. Nu är jag snart i Nisshyttan och min målsättning har redan spruckit.

Hur som helst så är det väldigt fina områden att cykla i.

Nu är jag i Täktlandet och det blev raka vägen till Aspnäs innan jag rundade Ljustern och var hemma igen. Större delen av turen blev i zon tre vilket inte förvånar mina närmste. Skall jag vara ärlig så är jag väl inte förvånad själv heller.

Av SimmaCyklaSpring - 17 juli 2019 15:59

Ja nu är det nära igen. På söndag är det race i Norberg och jag skall nu ut på ett pass som inte är alltför hårt.

Efter att ha kört runt Ljustern är jag nu vid golfbanan där jag skall köra tre lättare intervaller om vardera fem minuter.

När intervallerna var avklarade rullade jag vidare en halvtimme ungefär. Med det var jag nöjd för dagen.

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2019 15:41

I dag tänkte jag mig en lugn runda på en och en halv timme. Men det regna så ena stunden fundera jag om jag skulle ta ett pass i källaren. Men så blev det lite ljusare och jag bestämde mig för en tur ute. Men jag hann inte av gården innan det regnade igen.

Inte lätt att fota i regnet när allt är blött.

Cyklade runt Ljustern och Gessån innan det blev Dalsbyn och Uggelbo. I detta regnande fick det räcka trots att det bara blev en timme och tio minuter.

Av SimmaCyklaSpring - 15 juli 2019 16:07

Hade inte tänkt cykla i dag men jag har sådan träningsvärk sedan lördagens hårda runda till Leksand. Ville också kolla att grejerna i källaren funkar. Var ju ett tag sedan de användes.

Ja här sitter jag och trampar lätt i trettio minuter. Bara att hoppas att det känns bättre i morgon. Har ju tre träningspass kvar innan loppet i Norberg på söndag. Har tränat bra ett tag så målsättningen är att klara tre timmar.

Av SimmaCyklaSpring - 14 juli 2019 11:03

Dags för en tur igen. Jag och Lisa skall ut på en MTB-tur. Erik skall ut på racer med Simon.

Med siktet inställt på Björnbo i solskenet.

Det här var en riktig sommarrunda. Fler sådana dagar hoppas jag kommer. Vi passerade även Nisshyttan och Gessån på vår färd hemöver.

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2019 14:29

Redan klockan sju ger vi oss av till Leksand. Jag, Erik och Simon.

Det är lite ruggigt så här tidigt på morgonen.

När vi kommer till Gustafs hakar Johan på och vi blir fyra.

Solen har lite kämpigt att komma fram i dag.

Nu är det så man nästan känner kaffesmaken. Inte långt kvar nu.

Simon drar och jag ligger på rulle. Det är bäst så.

Efter 75 km är vi på Siljans konditori och nu är det riktigt skönt. Bara att ladda in för hemfärden.

Om jag vetat hur hårt det skulle gå på hemresan hade jag nog valt att sitta kvar på fiket.

Bäst att ta ett par sista bilder så fort vi lämnar Leksand för senare kanske jag inte orkar.

Det var sista bilden vilket var tur. Senare hade jag inte en tanke på att fotografera. Det gick så fort så jag hade fullt sjå att cykla.

Av SimmaCyklaSpring - 11 juli 2019 14:14


Redan halv åtta i morse drog jag iväg mot Vikmanshyttan som jag nu närmar mig via Holmboberget. 


Härligt väder att vara ute i. Inte för varmt. Lär bli varm ändå för tanken är att jag skall köra fyra intervaller på den nedlagda järnvägen mellan Vikmanshyttan och Turbo. En sträcka på ca 4,5 km som tar ca nio minuter. 

Nu är jag i Dalkarlsnäs på väg hem. 

Det gick alla tiders det här. Blir faktiskt förvånad över hur bra det går. Känns som jag börjar komma i riktig form. I H60-form skulle man kunna säga.

Av SimmaCyklaSpring - 10 juli 2019 11:17

Dags för hårda tag i dag.

Lite vila mellan intervallerna som jag körde uppför backen vid Lodstöparbo.

Efter tre vändor var jag nära att ge upp. Efter fyra var jag säker på att ge upp. När jag rullat ner igen tänkte jag. Det vore väl fasiken om jag inte tog backen en femte gång. Så fick det bli.

Hade sådan tur att det fanns möbler utplacerade i skogen ovanför backen. Tog en tupplur innan jag for hem.

Riktigt fint att vila en stund.

När jag kom hen hade vi besök av Ally som hjälpte till med blomvattningen.

Vattna blommor. Det gillar Ally att göra.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards