Alla inlägg den 6 januari 2019

Av SimmaCyklaSpring - 6 januari 2019 09:19

For redan i sexsnåret i fredags med morgontåget till Stockholm. Här tar jag en SJ-kaffe och en medhavd smörgås.

Ett standardbesök är Cykelcity på söder. Finns alltid en massa skoj att kolla på.

Sebastien Boudet har öppnat bageri i Söderhallarna vilket gjorde ett besök där nödvändigt. Riktiga mästarbröd finns till försäljning.

Sebastien har också kommit ut med en kokbok sedan jag träffade honom senast så det är klart att jag köpte en sådan. Han signerar den här.


Snyggt blev det. Extra skoj är också att jag medverkade till hans förra bok. Blev då inbjuden till hans boksläpp på Rosendals trädgård i Stockholm. Men om detta har jag skrivit tidigare.


När det blev kväll for Erik och jag in till Hötorget där vi kollade in filmen Lyckligare kan ingen vara. Den var helt ok.


Ny dag nya äventyr. Nu passerar vi ombyggnaden av Slussen på väg ut till Sickla där vi skall besöka ytterligare en cykelaffär Specialized Concept Store.


Massor med fina cyklar fanns det där. Jag nöjde mig dock med att köpa en långärmad cykeltröja som blir bra när vårträningen drar igång.


Vi köpte även en varsin cyklekepa så vi blev riktigt fina.


Erik hann även med ett kort pass på sin nya roller. Här gäller det att ha tungan rätt i mun då cykeln inte sitter fast. Här får han hålla balansen själv. Men det ser ut att gå bra det med.


Sen stod det inte på förrän det var kväll igen och vi gick på bio igen, denna gång på Sveavägen, för övrigt på denna biograf som Olof Palme såg sin sista film. Vi kollade på Green Book, en film om en färgad musiker som gör en två månader lång turne i amerikanska södern. En helt klart sevärd film.


Här är vi nu på Kungsgatan efter filmens slut. Ja vi har hunnit med mycket och idag, söndag, väntar nya äventyr. Vad det blir kanske jag återkommer till. Halloj så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards