Alla inlägg den 22 juli 2018

Av SimmaCyklaSpring - 22 juli 2018 17:11

Då är det dags för Engelbrektsturen. 67 km MTB i Norberg i högsommarvärme. Nummerlappen skall på cykeln sen är det dags för race.


Många cyklar i startfållan, men inte fler än jag ser var startlinjen är. 


Jag har placerat mig sist i fålla fyra. Där får vi gamlingar stå. I fållan bakom mig startar tävlingsklasserna för tjejerna. De startar fem minuter efter oss.


Efter 35 km hade jag egen depå, Erik servade med lite dricka o godis. Toppen.


Det blev ett kort stopp och sedan bar det av igen. I värmen. Puh.


Här kommer jag i mål efter ca 3.13.20 Det gjorde att jag kom på åttonde plats av åtta startande i H 60. Det är ett bra utgångslägen inför kommande år. Det var första gången jag prova att åka tävlingsklass. Det gjorde att jag inte hade många att ta rygg på för de åkte mycket fortare än vad jag orkar. Men det var lugnare att starta i tävlingsklass jämfört med motionsklass som jag kört föregående två år. Nu gäller det att träna lite mer till nästa år så jag kan ta rygg på de starka gubbarna så skall nog det bli bra.



Provar att infoga ett videoklipp som Erik filmade när jag körde i mål.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards