Alla inlägg den 22 augusti 2018

Av SimmaCyklaSpring - 22 augusti 2018 10:35

I dag hade jag tänkt köra ett pass som nära nog är omänskligt för mig. När Lisa fick höra det var hon inte sen att haka på. Så här står vi nu klockan halv åtta en onsdagmorgon färdiga att ge oss av. Nu kör vi. Mot Björnbo.


Efter att ha värmt upp i tjugo minuter har vi passerat Aspnäs och kör nu intervaller till Björnbo vilket betyder ca tio minuter motlut på grusväg. Här kommer Lisa farande.


Upp till Björnbo har jag haft mer eller mindre skräck för att åka på grund av att jag är så ruskigt svag i benen vilket gör att det blir för drygt. Tänkte det skulle bli ändring på det nu.


Lisa tycker som synes också att det är drygt vilket är en klen tröst. Själv har jag haft fullt sjå att klara tio minuter och nu skall jag på ett pass köra fyra vändor. Man kan ju undra hur det skall gå. Tog det lite försiktigt i början för jag trodde ju att jag tagit mig an en uppgift som jag inte skulle ro iland med. Såg i alla fall till att ta i så jag låg på en puls på 160 på varje intervall vilket är detsamma som att jag är rejält trött. Så skall det väl vara också.


Tänka sig, nu står vi i Björnbo och klockan är inte mer än nio. Solen skiner på oss och vi skiner i kapp med den för nu har vi klarat fyra intervaller. Jag satte dessutom nytt personbästa på sista på en tid av 9.06 Lisa satte personbästa på första intervallen på en tid av 10.12 vilket dessutom räckte för att bli "Queen of the mountain" 


Glada och nöjda med dagens insats kunde vi åter rulla nedför backen och veta att nu skall vi inte åka uppför den någon mer gång i dag.


Skönt med lite lättåkt återhämtning på vägen hem.


Nu är det bara tvätt av cyklar och vila som gäller. Visst har jag det bra som blivit pensionär och kan ut och köra sådana pass på en vardagmorgon tillsammmans med jäntan min. Alla tiders bra tycker jag att jag har det. Tjo.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards