Alla inlägg under juli 2018

Av SimmaCyklaSpring - 19 juli 2018 10:18

Tre dagar kvar tills det blir race i Norberg. Tänkte ta en lugn tvåtimmarstur på morgonkvisten i sällskap med Lisa. Nu är klockan sju och jag ger mig av mot Solvarbo där vi skall mötas.

Vi kommer dit precis samtidigt och vi tar väl en bild innan vi drar vidare.

Vi for ner över Ljusterbro och vidare mot Mellanbergsäng som vi nu passerat.

Efter lite grusväg är vi nu vid flygfältet för radioflygplanen.

Nu har vi Tullsängs lada i sikte där Lisa och Johan gifte sig i helgen. Vi for sedan mot Bispberg och Lerviken. När vi sedan kom till Uggelbo gasade vi lite extra på grusvägen mot Solvarbo. Efter att ha skiljts från Lisa tog jag grusvägen tillbaka i full gas mot Uggelbo. Den lugna turen fick alltså avslutas med två intervaller om vardera ca sju minuter. Det kändes bra.

Av SimmaCyklaSpring - 18 juli 2018 12:26

I dag tar jag vilodag från trampcykeln. I stället är det dags för besiktning av motorcykeln vilket gjorde att jag fick dra på mig skinnstället i värmen och bege mig till Avesta.

Av SimmaCyklaSpring - 17 juli 2018 10:08

Nu står jag i startgroparna beredd på hårdkörning.

Efter 15 minuter lugnt var jag på vägen mot Björnbo och då ökade jag farten så jag fick upp pulsen rejält i tjugo minuter.

Nu är jag vid Gruvsjön och rullar lite lugnt i tio minuter.

När tio minuter lugnt var avklarat och Nisshyttan passerat ökade jag pulsen i tjugo minuter igen. Tog baksidan på Ljustern och sedan stod det inte på förrän jag var hemma igen. Då var klockan inte mer än nio. Skönt att komma iväg redan klockan halv åtta.

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2018 11:12

Ja inte är det väl det bästa vädret med tanke på konditionsträning. För min del räcker det bra med 20 grader. 30 är i värsta laget. Men nu är vi ju inne i veckan då Engelbrektsturen går av stapeln och då är det väl bara att grensla cyklen för ett pass igen. Klockan är bara åtta vilket gör att det inte är mer än 21 grader. Bara att ge sig iväg.

Efter en vända i skogen for jag ett varv runt Ljustern. Åkte så fort jag kunde och tiden blev 28,55. Inte vad jag hade hoppats på men det är ju ingen idé att kasta cykeln i sjön för det. Bara att kämpa på. Är dock glad att jag tog mig ut och körde ett pass.

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2018 10:58

Tullsängs loge är iordningställd för bröllop. Det är i dag det skall ske, Lisa och Johan skall gifta sig.

Nu åker ringarna på och vigseln är alldeles strax avklarad.

Lisa och Johan med lilla Ally på armen.

Brudparet i risregnet.

Som slutet på bröllopsmiddagen är det nu dags för brudparet att hugga in på tårtan.

Äntligen dags för bröllopsvalsen.

Inte förrän klockan halv fem på morgonen avslutades festen och då hade det redan börjat ljusna igen. Bröllopet var alltså i lördags. Av förklarliga skäl blev det då ingen cykleträning och av lika förklarliga skäl blev det heller ingen cykleträning på söndagen eftersom festen varade ända in på morgonkvisten. All lycka önskar jag brudparet och att jag snart får dem med ut på cyklarna igen.

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2018 12:11

Skall man inte få värmeslag är det bäst att man ett tag framöver får träningen avklarad på morgonkvisten. Bäst att ge sig iväg då.

Efter att ha farit i skogen bort mot Gustafs är jag nu på väg mot Mellanbergsäng.

Nu har jag Tullsängs lada i sikte och har väl i stora drag en halvmil hem. Varmt blev det men jag fick i alla fall ett fint pass på träningskontot.

Av SimmaCyklaSpring - 11 juli 2018 10:28

I den här värmen är det bara att ge sig iväg i tid innan det blir alltför varmt. Klockan är åtta och jag är i full gång.

Efter en kort vända i skogen är jag nu i Uggelbo där jag tänker köra fem rökare om vardera 30 sekunder. Innan jag gjorde det drog jag ner i ravinen och där har jag aldrig åkt förut. Vet inte om jag kommer att göra om det heller. Det var så brant (24,5%) så jag höll knappt på att ta mig upp. Men upp kom jag och efter lite extra vila körde jag mina intervaller.

Nu är jag på väg hem genom skogen igen.

Tänk att jag i framtiden, så länge jag är pigg vill säga, kan van vara ute och cykla på detta vis nu när jag inte har något jobb jag skall åka till fem dagar i veckan. Fantastiskt.

Tjusigt tjusigt och härligt härligt.

Ja det här passet tog inte mer än en timme så nu är jag hemma redan. Nu blir det vilodag i morgon så får jag fundera på vad jag skall ta vägen på fredag. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 10 juli 2018 13:02

Fast beslutsam att ta det lite lugnt i dag står jag nu i färd med att ge mig av utan att veta vart jag skall ta vägen.

For upp i skogen, rundade soptippen, vidare till Dalkarlsnäs och Gessån. Tog vägen mot Vikmanshyttan och svängde ganska direkt av till vänster och har nu nosen mot Sävstjärn. Så himla fint det är att kunna vara ute och cykla på detta vis.

Vid Sävstjärn kan man svänga av till höger mot Yttre Heden och där är det ett fint segment som jag la på en rökare för att klara så snabbt som möjligt. Det gick så bra så jag fick ett "KOM" på sträckan. Jag lär väl inte få behålla det så länge innan någon annan är dit och snor det för mig. Men det är skoj så länge det varar.  Sen hann jag med både Djupdalen och Königshyttan innan jag var hemma igen.

Fick se att bland tjejerna är det Lisa som har "QOM" på samma segment.