Alla inlägg under april 2018

Av SimmaCyklaSpring - 7 april 2018 10:50

I dag fick det bli ett pass i källaren på 2x20 minuter. Egentligen skall det väl vara tre intervaller men eftersom detta var första gången vad jag vet att jag testa denna form så tänkte jag att det får räcka med två. Nu är jag efter en timme färdig med passet och drygt var det så inni bängen.


Låg uppåt 160 i puls på båda intervallerna så inte var det undra på att jag blev slut. En annan gång får jag väl ta det lite lugnare så jag orkar med tre. Halloj så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 5 april 2018 18:50

I dag tänkte jag mig ett lugnt distanspass på sex mil. Inte få en snittpuls över 140. Det brukar ju spricka med mina målsättningar så vi får se hur det kommer att gå. Brukar ha ett snitt på ca 140 när jag kör Vätternrundan så därför tänkte jag att det kan vara bra att träna ibland på den ansträngningsnivån.


Här kommer facit på passet. Snittpulsen blev 136, det är ju strålande för att vara av mig. Brukar alltid köra hårdare än jag tänkt så det här var ju bra. 1.52 tog det så det blev ju drygt 30 i snitt vilket är vad jag skall hålla i åtta timmar till om jag skall klara Vätternrundan under tio timmar, vilket är målet. Hur det går jag det visar sig om drygt två månader. Tills dess är det väl bara att trampa på. Hej å hå.

Av SimmaCyklaSpring - 4 april 2018 19:02

I dag fick det bli ett pass med korta intervaller. 20 st om vardera 30 sekunder med två minuters lugn körning däremellan. Drygt en timme blev det och nog var det drygt allt.


Så här redovisades resultatet på det. Nog syns det att man tog i på intervallerna.

Av SimmaCyklaSpring - 2 april 2018 09:29

Inte dåligt att vara klar med påskträningen redan klockan nio på morgonen. Gick ner i källaren och körde ett intervallpass om fyra stycken rökare om vardera åtta minuter.


Här har vi facit på passet.


Inte undra på att man då känner sig lite dimmig. Fyra pass sedan skärtorsdagen och med det kan jag inte annat än känna mig nöjd. I morrn vilodag.

Av SimmaCyklaSpring - 1 april 2018 11:11

Vakna som vanligt tidigt, lika bra att gå ner i källaren och klämma några mil då. Hela tio mil blev det. 



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards